معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونا در استان روند نزولی به خود گرفته، اما بیماری آنفلوانزا بیشترین مراجعین را به مراکز درمانی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 15 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: شرایط کرونایی در استان به حالت پایدار درآمده و نگران کننده نیست.
وی یادآورشد: از پیک جدید کرونا بدون بحران عبور کرده ایم، آمار مبتلایان نزولی شده و از پیک هشتم کرونا با حداقل موارد ابتلا عبور کرده ایم، حتی مورد فوتی نیز به ثبت نرسیده و روند ابتلا سیر نزولی دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به برودت هوا مراجعاتی وجود دارد، گرچه حال عمومی مراجعین مساعد بوده و میزان بستری بسیار محدود و جزئی است، در حال حاضر مراجعاتی در ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی، بخش خصوصی، مطب ها و بیمارستان امیرکبیر وجود دارد و سردی هوا موجب شده بیماری به حالت پایدار درنیاید، اما فرم بیماری به گونه‌ای است که شدید نبوده و خیلی نیاز به بستری و مراقبت ویژه ندارد.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک بویژه در اماکن سربسته و نیز برای کودکان و خردسالان ضروری است چرا که ایمنی آنها کامل نشده است، همچنین به بیماران خاص و زمینه ای نیز توصیه می شود که به دلیل ضعف در سیستم ایمنی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست چنانچه ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای آنها گذشته است نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن آنها در برابر ویروس افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار