مدیر جمع آوری اموال تملیکی استان:
مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان از فروش ٨۶ میلیارد تومان کالا طی ١١ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ٨٢۵ پرونده طی سال جاری در حوزه های قضایی، قاچاق و متروکه تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 26 February 2023

محمد رضا باپیر زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه های قضایی، قاچاق و متروکه ۸۲۵ پرونده تشکیل شد و مجموعا پرونده ها طی ١١ ماهه سال جاری حدود ٩۴٠ پرونده بوده که تعدادی از آن ها مربوط به سال‌های گذشته است و از طریق استهلاک، انهدام، مذاکره،‌ مزایده، حراج و واگذاری تعیین تکلیف شدند.  
 
وی افزود: بر اساس این آمار میزان فروشی که  از ۱۱ ماهه امسال داشتیم شامل حدود ۸۶ میلیارد تومان کالا بوده که از طریق فروش مزایده، حراج و واگذاری به دستگاه های مربوطه فروش داشتند. 
 
مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خاطر نشان ساخت: حراج و برنامه زمان بندی سال ۱۴۰۲ از طریق ستاد مرکزی تهران  طی نامه ای  در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به تمامی اداره کل های استان ها ابلاغ می شود، فرایند مزایده در سال به صورت ماهانه به شکل یک مزایده و یک حراج متمرکزسراسری اجرا می شود. 
 
وی در خصوص قوانین و مقررات جدید قاچاق کالا افزود: قوانین و مقررات قاچاق کالا در راستای مبارزه با قاچاق در اردیبهشت امسال اصلاحاتی داشت که در اردیبهشت ماه امسال به کلیه ادارات کل ابلاغ شد. 
 
وی گفت: در این اصلاحیه برخی از قوانین و مقررات از جمله تبصره ۲ ماده ۵۳ مواد ۲۵ و ۲۶  و بند الف  ماده ۲۷  تغییراتی داشت که طی این تغییرات  از حیطه اختیار اموال تملیکی خارج شده و کالاهایی که مشمول این مواد می شوند باید در اختیار اداراتی  نظیر جهاد کشاورزی، شیلات، غذاو دارو ،اداره بهداشت و دام و در نهایت جهاد کشاورزی قرار گیرند این برنامه امسال اجرایی نشد اما در سال آینده حتما اجرایی شود. 
 
با پیرزاده تاکید کرد: این کالاها پس از دریافت از حیطه اختیارات اموال تملیکی خارج و به دستگاهای مربوطه تحویل می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار