فرماندار ویژه دهلران:
فرماندار ویژه دهلران گفت: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی بیشتر و بهتر از گذشته از توان علمی و پژوهشی خود برای توسعه کشت گیاهان دارویی در دهلران و انتقال دانش به کشاورزان این منطقه استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 27 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛فرماندار ویژه دهلران در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام بر بهره‌گیری و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد در منطقه تأکید کرد.

لطیف صادقی، فرماندار ویژه دهلران در این دیدار به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گیاهان دارویی اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود مرکز تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری جهاد دانشگاهی در این شهرستان انتظار می‌رود این نهاد بیشتر و بهتر از گذشته از توان علمی و پژوهشی خود برای توسعه کشت گیاهان دارویی در دهلران و انتقال دانش به کشاورزان این منطقه استفاده کند.

وی بر ضرورت هدایت صنعت کشاورزی به‌ویژه در حوزه گیاهان دارویی به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان به منظور توسعه اقتصادی منطقه تأکید کرد و گفت: در عرصه کاشت گیاهان دارویی، جهاد دانشگاهی با جدیت بیشتر فعالیت‌ها را پیگیری کند تا با فرهنگ‌سازی بین کشاورزان به جای کاشت محصولات کم‌بازده با تولید گیاهان دارویی و حرکت به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان که ارزش‌افزوده بیشتری دارد زمینه رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.

فرماندار ویژه دهلران همچنین بر ضرورت توجه جهاد دانشگاهی به کارهای دانش بنیان در حوزه پائین‌دستی پتروشیمی نیز تاکید کرد و افزود: با رایزنی و پیگیری‌های لازم در این زمینه نیز می‌توان از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در این عرصه استفاده کرد.

دکتر محمد پاکزاد، سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تعامل و همکاری‌های فرمانداری ویژه دهلران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این واحد بر شناسایی و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های این شهرستان تأکید و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سطح ملی و در حوزه‌های مختلف، شبکه‌ای از دانش و فناوری ساخته است که با انتقال این ظرفیت‌ها و خدمات به استان می‌توان زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم را فراهم نمود.

سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، گفت: مقام عظمای ولایت در سخنان و دیدارهای خود با اعضای جهاد دانشگاهی همواره به این نهاد انقلابی لطف ویژه‌ای داشته‌اند و ما هم در تلاش هستیم با کار جهادی و تکیه بر رهنمودهای حکیمانه زمینه اعتماد بیشتر ایشان را فراهم نمائیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار