مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خبر داد
مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۶۰ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۲ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 04 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، غلامحسین ولدی، با تشریح عملکرد سال گذشته راه آهن گیلان در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۵۷۱ هزار و ۱۴۶ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده است.

وی با بیان اینکه این میزان مبادله کالا نسبت به عدد ۳۵۵ هزار و ۹۷۷ تن در سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: میزان صادرات ریلی کالا در سال گذشته ۱۹۹ هزار و ۱۵۱ تن بود که این رقم نیز نسبت به عدد ۱۸۲ هزار و ۵۴ تن در سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۲ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا وارد شده و بیش از ۲۲۰ هزار تن کالا نیز ترانزیت گردیده است.

ولدی خاطرنشان کرد: مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، پنبه، کاغذ، غلات و... نیز از مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می شوند.

وی همچنین از افزایش جابه جایی بار و مسافر در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۶ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که نشان دهنده رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار