یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، این بازار ظرفیت آنکه امسال رشد بالایی و بیشتر از سایر بازارها را تجربه کند، دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 05 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا زهرا دفتری ، با اشاره به چشم‌انداز بازار سرمایه در سال جاری، گفت: با توجه به رکود حدود ۲.۵ ساله بازار بورس و اینکه از بسیاری بازارهای موازی در این مدت عقب مانده، به نظر می‌رسد امسال بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها پیشتاز باشد و رشد مناسبی را تجربه کند.

وی با بیان اینکه به دلیل ریزش قابل توجه قیمت اکثر سهم‌ها در این مدت اکنون بسیاری از سهم‌ها در کف قیمتی خود قرار دارند، اظهار کرد: اکثر سهم‌ها جا دارند که رشد بسیار مناسبی را تجربه کنند، زیرا اکنون قیمت آنها واقعی نیست.

به گفته مدیر اسبق بورس منطقه‌ای کرمانشاه، بازار سرمایه بدون آنکه آسیبی به سایر بازارهای مالی وارد کند، امسال می‌تواند رشد بالایی را تجربه کنند که اگرچه شاید نتواند زیان افرادی که سال‌ها قبل در بورس بودند را به صورت کامل جبران کند، اما برای افرادی که قرار است تازه وارد بورس شوند بسیار سودده خواهد بود.

دفتری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز گذشته(۱۵ فروردین) شاخص بورس به رکورد تاریخی خود رسید، به نظر می‌رسد روند مثبت و روزهای خوب پیش روی بورس آغاز شده باشد.

وی در ادامه کرد: اگرچه اکثر گروه‌ها ظرفیت رشد مناسب را دارند، اما به نظر می‌رسد بیشترین رشد مربوط به گروه‌های ساختمانی، انرژی و شیمیایی، گروه‌های بانکی، کالاهای مرتبط با ساختمان مانند کاشی و سرامیک، صنایع لاستیک و... باشد.

این کارشناس بازار سرمایه درپاسخ به اینکه آیا رشد قابل توجه بازار سرمایه ممکن است به تورم دامن بزند نیز عنوان کرد: چنین چیزی صحت ندارد، زیرا در شرایطی که در گذشته بازار سرمایه بیش از ۹۰ درصد ریزش داشت، تاثیری در کاهش تورم ایجاد نکرد.

دفتری این نکته را هم اضافه کرد که هر بازاری اگر به صورت هیجانی رونق بگیرد و تمام نقدینگی به سمت آن سرازیر شود می‌تواند آسیب‌زا باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار