معاون گردشکری و زیارت استانداری فارس با اشاره به در صدر بودن مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان در آمار بازدیدکنندگان کشور، افزود: حافظیه با ۴۰۵ هزار نفر بازدید کننده رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد تعداد ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 10 April 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه از چهار ماه قبل از فرا رسیدن ایام نوروز ستاد خدمات سفر راه‌اندازی شد، اظهار داشت: فارس به زعم بازرسانی که به استان سفر داشتند، جزو منظم‌ترین استان‌های کشور بوده و جزو سه استان برتر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: باتوجه به نظم موجود میان دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری شاهد ترافیک و شلوغی کمتری بودیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: در ایام نوروز تعداد وضعیت اقامت در استان فارس ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مربوط به شهر شیراز بوده است.

فرخ‌زاده با اشاره به در صدر بودن مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان در آمار بازدیدکنندگان کشور، افزود: حافظیه با ۴۰۵ هزار نفر بازدید کننده رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد تعداد ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت.

معاون گردشکری و زیارت استانداری فارس یادآور شد: امسال با همتی که وجود داشت در تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و میزان آمار جرحی ۵ درصد کاهش داشت.

این مقام عالی حوزه گردشکری در فارس اضافه کرد: براساس آمار اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای در استان فارس تعداد تردد ۲۸میلیون بوده است که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار