مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری ۵ فروند کشتی حامل بیش از ۳۴۸ هزار تن انواع کالاهای اساسی در اسکله‌های غلات بندر امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 16 April 2023

بهروز آقایی در گفت ‌و گو با ایسنا اظهار کرد: روز گذشته ۵ فروند کشتی حامل بیش از ۳۴۸ هزار تن انواع کالاهای اساسی در اسکله‌های غلات بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کردند و روند تخلیه در حال انجام است.

وی افزود: این کشتی‌ها شامل ۲ فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به تناژ ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ تن و ۳ فروند کشتی حامل ذرت به تناژ میزان ۲۲۱ هزار و ۶۱۵ تن هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در حال حاضر ۳۶ فروند کشتی حامل ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۵۵ تن انواع کالاهای اساسی به دلیل مشکلات ارزی و اسنادی در لنگرگاه بندر امام قرار دارند.

آقایی عنوان کرد: رفع مشکل این کشتی‌ها به حوزه‌های اقتصادی، گمرکی و بانکی مربوط است که روند پیگیری‌ها برای ورود این کشتی‌ها به اسکله توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است و پس از حل مشکل نسبت به پهلوگیری و تخلیه آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های این بندر ۷ فروند است و امکان پهلوگیری ۳ فروند کشتی دیگر نیز وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: موجودی فعلی کالاهای اساسی در انبارهای موقت نگهداری کالا در بندر امام یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۳۸ تن برآورد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار