رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه گفت: تعداد شکایات حوزه کارگری و کارفرمایی کهگیلویه بالا است.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 17 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید سلیمان کریمی یکشنبه شب در جلسه ستاد گرامیداشت هفته کارگر که به منظور جلب مشارکت و برنامه ریزی با ادارات برگزار شد، افزود: هر دستگاهی برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در جهت گرامیداشت هفته کارگر و اجرای برنامه پر بار در روز شمار هفته اعلام کند.

وی با بیان اینکه علیرغم وعده‌ها معوقات جامعه کارگری پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: بهترین عیدی برای جامعه هدف این است که در اولین هفته تکریم، کارگران هیچ معوقه‌ای نداشته باشند.

کریمی با اشاره به میزان بالای شکایات حوزه کار در کهگیلویه گفت: با توجه به کم بودن کارگاه‌های تولیدی در سطح شهرستان، میزان بالای شکایات نشان از عدم آگاهی جامعه کارگری و کارفرمایی نسبت به انعقاد قرارداد اصولی است.

وی تصریح کرد ۹٠٠ دادخواست ثبت شده و صدور ۷۲۰ رأی صادره در سال گذشته نشان دهنده عدم رعایت حقوق کارگران از طرف کارفرما‌ها است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بکارگیری نیرو‌های انسانی بدلیل استیصال در کارگاه‌های کوچک شخصی از جمله فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و مطب‌های پزشکی با حقوق‌های بسیار پایین و رعایت نکردن حقوق قانونی این افراد انتقاد کرد.

کریمی خاطر نشان کرد: همراه با اداره تأمین اجتماعی از کلیه کسب و کار‌هایی که از فروشندگان استفاده می‌کنند و از بابت ساعات کاری، بیمه و حقوق مورد ظلم قرار می‌گیرند، بازدید انجام خواهد شد تا تصمیمات جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: بزرگداشت‌های روز کارگر هر سال با برگزاری یک برنامه کلیشه‌ای انجام می‌گیرد که اگر برنامه‌ای جدید و با خلاقیت بهتری با حضور مسئولین در محیط‌های کارگری برگزار شود، تأثیر گذاری بهتری دارد.

کریمی خواستار برگزاری همایش پیاده روی در یک روز مشخص به مناسبت هفته کارگری شد و تاکید کرد: در سطح شهرستان تبلیغات محیطی گسترده‌ای انجام شود تا جامعه کارگری مورد احترام و تکریم بیش از گذشته قرار بگیرد.

همچنین به پیشنهاد رئیس اداره کار کهگیلویه مقرر شد تا مراسم‌های بزرگداشتی در محیط‌های کارگاهی مانند پتروشیمی و کارخانه آجر دهدشت برگزار شود.

کریمی در پیشنهاد دیگری خواستار نام گذاری مکانی توسط شهرداری بنام کار و کارگر در شهر دهدشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار