مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر دفترچه بیمه سلامت برای تمام شهروندان فاقد بیمه به صورت رایگان صادر و بیمه شدگان قادرند از مزایای درمانی آن استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 19 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا « رضا تحویلیان » افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند می‌توانند با در دست داشتن کد ملی و داشتن یک شماره تلفن همراه با مراجعه به ۳۱ دفتر پیشخوان که ۹ دفتر آن در شهر کرمانشاه قرار دارد در کمترین زمان ممکن دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: یکی از آرمان ها و ارزش های نهایی نظام این است که هموطنان در زمان بیماری و مریضی به فرموده مقام معظم رهبری هیچ دغدغه ای برای هزینه درمانی نداشته باشند از اینرو در همین راستا دولت سیزدهم خدمات درمانی فوق العاده ای را در بحث پوشش رایگان بیماران صعب العلاج، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و دیگر اقشار جامعه و هرکسی که بیمه درمانی ندارد را در دستور کار قرار داده که در دنیا این خدمات پزشکی و درمانی بی نظیر است.

تحویلیان ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و ۳۲۹ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه در قالب پنج صندوق بیمه سلامت همگانی، روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که این تعداد ۶۳.۵ درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: به منظور رفاه بیمه شدگان و دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با هزار و ۲۶۲ مرکز درمانی در سطح استان اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشک، داروخانه و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری منعقد شده و پرداخت صورتحساب های ارسالی به تمامی موسسات درمانی نیز انجام می شود.

وی اضافه کرد: تنها در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش نشان می دهد.

تحویلیان با بیان اینکه همه پرداختی‌های بیمه سلامت به روز است افزود: خوشبختانه تمامی مطالبات مراکز و پزشکان طرف قرارداد پیش از پایان سال گذشته پرداخت و با همگی آنها تصفیه انجام شد ضمن آنکه بیمه سلامت آمادگی دارد با تمامی پزشکان و مراکز درمانی بدون هیچ محدودیتی قرارداد منعقد کند.

۱۰۰ درصد نسخه های پزشکان در بیمه سلامت به صورت الکترونیکی است

وی در ادامه از نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان یکی از الزامات حوزه درمان یاد کرد و گفت: در راستای سلامت و درمان بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از تکنولوژی های روز فناوری اطلاعات استفاده کرده است تا بتواند اطلاعات بیماران را به صورت یکنواخت در اختیار داشته باشد تا نسخه نویسی کاغذی را که خطاهای برخی پزشکان باعث به خطر افتادن ایمنی بیمار و افزایش احتمال وقوع خطاهای پزشکی می شود را حذف کند.

تحویلیان یادآور شد: در همین راستا و به منظور افزایش و ارتقای کیفیت خدمات و دسترسی آسان و کاهش هزینه های درمانی بیمه شدگان بیمه سلامت، برنامه نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه درمانی و انجام زیرساخت های لازم در مطب پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک در بخش خصوصی سرپایی جهت اجرای برنامه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سازمان بیمه سلامت را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۱۰۰ درصد نسخه ها و تمامی پرداخت ها و ارسال اسناد درمانی و نیز تشکیل پرونده های پزشکی به صورت الکترونیکی است اظهار کرد: در سال گذشته چهار میلیون و ۷۲۴ هزار نسخه الکترونیکی سرپایی در استان صادر و ۲۰۱ هزار و ۶۰۰ پرونده الکترونیکی بستری تشکیل شده است.

ارتقای کیفیت خدمات و تکریم ارباب رجوع در اولویت سازمان بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات و تکریم ارباب رجوع در اولویت سازمان بیمه سلامت قرار دارد یادآور شد: برای رفاه حال بیمه شدگان تمامی واحدهای مرتبط با ادامه خدمت به بیمه شدگاه به طبقه همکف اداره کل بیمه سلامت کرمانشاه انتقال یافته و همه بخش ها هر کدام یک نفر نیرو را موظف شاخته اند در قالب میز خدمت به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارایه کند.

تحویلیان اضافه کرد: علاوه بر این برای تکریم هرچه بیشتر بیمه شدگان در درب ورودی نیز یکنفر از کارکنان این اداره کل حضور دارد که ضمن سلام و خوش آمد گویی به مراجعه کنندگان راهنمایی های لازم از جمله نوبت دهی را به آنها ارایه کند.

وی در زمینه ارایه خدمات غیرحضوری به متقاضیان نیز تاکید کرد: ضمن آنکه بیمه شدگان این سازمان قادرند با مراجعه به سایت بیمه سلامت با وارد کردن کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره تلفن همراه به عنوان رمز عبور وارد صفحه اختصاصی خود شده و از امکانان و خدمات متنوع آن بهره مند شود.

تحویلیان همچنین با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی نیز در استان فعال است، گفت: بیمه شدگان با شماره‌گیری « ستاره ۱۶۶۶ مربع » و یا شماره گیری شماره ۱۶۶۶ درخواست خود را ثبت کنند.

پوشش بیمه همگانی سلامت، اقدامی حمایتی از طرف دولت است که نگاه آینده‌نگر داشته و از یک سو موجب کاهش تحمیل هزینه‌های درمان به افراد جامعه و از سویی دیگر سدی در برابر هزینه‌های کمرشکن یا فقرزای سلامت در کشور است.

پوشش بیمه همگانی سلامت را باید یکی از مترقی‌ترین اهداف نظام سلامت دانست زیرا چتر حمایتی مناسبی برای همه افراد جامعه به خصوص اقشار آسیب پذیر که هنگام بیماری دچار مشکلات فراوانی از نظر پرداخت هزینه‌های دارو و درمان می‌شوند به شمار می رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار