رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه:
رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه با اشاره به تهیه عکس های پرسنلی بر روی گذرنامه و گواهینامه توسط دفاتر پیشخوان و ادارات، گفت: عکاسی بدون تجهیزات کافی و توسط افراد غیر متخصص در این مراکز علاوه بر کاستن از درآمد آتلیه داران و عکاسان، هویت و هنر ایرانی را نشان نمی دهد.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 19 April 2023

 رحمت الله جلیلیان
مرتضی جمشیدی مفید در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۳۹۶ آتلیه در استان کرمانشاه مجوزدار هستند، در سال گذشته هم خوشبختانه پلمب واحد بر اثر تخلفات نداشتیم. 
وی با اشاره به تورم اقتصادیِ سال گذشته افزود: سال گذشته به علت تورم و بیکاری بسیاری از آتلیه داران و عکاسان اقدام به ابطال مجوزهایشان کردند. 
 
رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه ادامه داد: ٨٠ درصد آتلیه داران، در زمینه سفارش عکس های پرسنلی فعالیت می کنند و عمده درآمد آن ها را شامل می شود، متاسفانه دفاتر پیشخوان دولت، ادارات پست و پلیس به اضافه ۱۰، عکس های پرسنلی را خودشان تهیه می کنند همچنین افراد برای گذر نامه، شناسنامه و گواهینامه به آتلیه ها مراجعه نمی کنند و عکس را خودشان تهیه می کنند.
وی در ادامه با انتقاد نسبت به تهیه عکس های پرسنلی در دفاتر پیشخوان و ادارات گفت: عکس های مورد استفاده بر روی گذرنامه و گواهی نامه چون توسط افراد غیر متخصص، کم تجربه و با دوربین های غیر مجهز و بدون نور کافی تهیه شده، هویت و هنر ایرانی را نمایش نمی دهد.
وی تصریح کرد: درخواست افزایش نرخ در سال جاری را صادر کردیم که با افزایش ۲۰ درصدی قیمت ها موافقت می شود. 
 
وی از برگزاری جلساتی برای تقویت کار و ارتقا هنر آتلیه داران و عکاسان در طی سال جاری خبر داد و گفت:
کمیسیون بازرسی اتحادیه پنجشنبه ها تالار ها را بازرسی کرده و در صورت برخورد با عکاس بدون مجوز، دوربین ضبط می شود. 
 
مفید تاکید کرد: در رابطه با موضوع عفاف و حجاب به گروه های عکاسی و فیلمبرداران در فضای مجازی، اطلاعیه داده شد و به بازرس ها در تالار های عروسی تاکید شده که اگر با عکاس بدون حجاب مواجه شدند، برخورد کنند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار