مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اعلام کرد: موزه مردم‌شناسی و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خنداب در حمام تاریخی مصطفوی مستقر و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 20 April 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان مدیر کل در بازدید از روند مرمت حمام تاریخی مصطفوی در این شهرستان افزود: حمام تاریخی مصطفوی از آثار تاریخی این شهرستان که مدت زمان زیادی است مرمت و آماده بهره‌برداری شده بود به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین موزه مردم‌شناسی تبدیل شود تا احیای این بنای تاریخی محقق شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: به زودی این حمام در کنار دفتر اداره میراث‌فرهنگی همچنین با کاربری موزه مردم‌شناسی تجهیز و آماده بازدید گردشگران خواهد شد.
وی افزود: با هدف حفظ بنای تاریخی و کاربری مناسب فضا و با تلاش همکاران مجموعه به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری حمام تاریخی با کاربری موزه و اداره این شهرستان خواهیم بود.
مرزبان یادآورشد: حمام مصطفوی با شماره ۲۵۰۲۸ در تاریخ ۸۷/۱۲/۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در سال ۹۲ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به طور کامل مرمت و بازسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار