دوگنبدان به عنوان شهر نمونه اجرا؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 23 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دکتر سعید جاودان سیرت به اجرای طرح پزشک خانواده در کهگیلویه و بویراحمد از امروز یکشنبه سوم اردیبهشت در شهرستان گچساران به‌عنوان شهر نمونه اجرا اشاره کرد و گفت: نوبت‌دهی بیماران ارجاعی در این طرح اینترنتی است.

 به گفته وی، در این طرح به ازای هر سه ‌هزار نفر یک مراقب سلامت نیاز است که این طرح در همه شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر سراسر استان اجرا می شود.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح در گچساران، چهار مرکز بهداشتی درمانی، ۱۳ پایگاه سلامت و بیش از ۳۵ پزشک مشارکت دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با فعال شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر خدمات در مطب‌ها، پایگاه‌های سلامت، کلینیک‌ها و مراکز بیمارستانی خدمات بهداشتی درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

 جاودان سیرت در ادامه افزود: در این طرح همه مسائل و بهداشت مردم به اشکال مختلف در اختیار پزشک قرارگرفته و برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های خاص همچون سرطان، دیابت و فشارخون موردبررسی قرارگرفته و از طریق پزشک متخصص با انتخاب بیمار ارجاع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی هنگام ورود، به گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان و بزرگ‌سالان تقسیم‌بندی و افراد بر اساس مشکلاتی که دارند معاینه و در صورت مشاهده هرگونه علامت‌های خاص به پزشکان متخصص معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار