تابناک هرمزگان- مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم در این استان پیش‌بینی شده است، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، ۱۱ مرکز در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، میناب، بستک و پارسیان محصول گندم کشاورزان هرمزگان را به صورت تضمینی خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 22 April 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//عیسی برخورداری پور با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم (۱۸ فروردین ماه امسال) تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.

وی بیان کرد: کار خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله وخدمات بازرگانی تا پایان خردادماه ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: از زمان برداشت تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم متعلق به شهرستان حاجی‌آباد با بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تعاون روستایی هرمزگان در سال گذشته، با حمایت‌های دولت سیزدهم، در امر خرید تضمینی گندم بوده و امیدواریم امسال نیز همچون گذشته در این امر پیشرو باشد.

گندم در استان هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از نیمه فروردین‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه هر سال ادامه دارد.

در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان هرمزگان به زیرکشت گندم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن با رشد ۴۰ درصد، محصول برداشت شود.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: تعاونی روستایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار