مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از ۷۱ هزار نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای خوزستان در دو بخش مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد خصوصی، موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 25 April 2023

شهرام ملایی‌هزاروندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۳۸۵ نفر، مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که ۷۱ هزار و ۶۶۶ نفر در آزمون کتبی و عملی قبول و موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی شدند.

وی افزود: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد و صنعت ساختمان است و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بیش ۳۶۰ استاندارد مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای تقویت بانک سوالات آزمون کتبی و عملی نیز در سال گذشته طراحی و ممیزی سئوالات کتبی و پروژه عملی به تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۳ آزمون توسط آزمونگران، مربیان و کارشناسان مهارت طراحی شد.

 وی در پایان یادآور شد: در خوزستان ۳۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یک هزار و ۸۰ آموزشگاه آزاد، آموزش مهارتی را در بخش خصوصی برعهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار