مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بقاع متبرکه استان از نظر عمرانی وضعیت مناسبی ندارند و بزودی ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 14 October 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بقاع متبرکه استان از نظر عمرانی وضعیت مناسبی ندارند و بزودی ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایسنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین "محمد کاروند" پیرامون بصیرت‌افزایی عاشورایی، وضعیت عمرانی بعضی از بقاع متبرکه در استان را نامناسب و دور از شأن امامزادگان دانست و افزود: با در نظر گرفتن اعتبارات و همکاری مأموران در اجرای طرح‌های وقف در زمینه عمرانی، باید مودت مردم را زمینه کار کرد و بقاع متبرکه را از نظر عمرانی ساماندهی کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اداره‌کل اوقاف در طول سال برنامه‌های متنوعی در زمینه وقف دارد که طرح یاوران وقف یکی از این برنامه‌ها بوده ضمن اینکه اولویت کاری در 6 ماهه دوم سال اجرای وقف قرآن و حفظ آن در موقوفات است.

وی با اشاره به موقوفات در ماه محرم افزود: اطعام و روضه‌خوانی از موقوفاتی است که سند وقف آن موجود بوده و برحی از آنها مقید به زمان و مکان مشخصی هستند که ما مکلف به اجرای امینانه نیات واقف هستیم و هیچ گونه تغییری در آن نمی‌توان ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه در ماه محرم میزبان حضور 34 مبلغ از قم هستیم، تصریح کرد: اعزام مبلغانی که در قم ثبت‌نام کرده و تعدادی مبلغ بومی در استان همدان از اقداماتی است که در ماه محرم صورت گرفته و به گسترش طرح یاوران وقف کمک می‌کنند.

وی از اجرای طرح ملی "لبیک یا حسین(ع)" همزمان با ورود کاروان بنی‌هاشم به کربلا در استان همدان خبر داد و گفت: دوم محرم بقاع متبرکه شاخص در سطح استان همدان لبیک‌گویان آماده عزاداری شده و در جمعه اول ماه محرم طرح شیرخوارگان حسینی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف همدان برگزاری برنامه "اهلا من عسل" در سال گذشته را بسیار مورد پسند جوانان دانست و اضافه کرد: برگزاری برنامه ویژه بقاع متبرکه در استان همدان به طور همزمان انجام شده و شاخص این بقاع در شهرستان همدان امامزاده عبدالله(ع) است.

وی از آمادگی بقاع برای برگزاری برنامه‌های ماه محرم و صفر خبر داد و عنوان کرد: در همه بقاع برنامه داریم ضمن اینکه خیمه‌های معرفت در برنامه بصیرت عاشورایی نیز برپا می‌شوند.

برگزاری جشنواره عکس "وقف، چشمه همیشه جاری" در همدان

حجت‌الاسلام کاروند از برگزاری جشنواره کشوری "وقف، چشمه همیشه جاری" در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با محوریت عکس برگزار می‌شود و نیازمند همکاری انجمن عکاسان استان است.

وی تشکیل ستاد استانی وقف ویژه هفته وقف را از جمله برنامه‌های اداره‌کل دانست و افزود: اگر موقوفات استان همدان احیا شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در استان حل شده و اراضی موجود نیز حفظ می‌شوند.

وی در پایان گفت: با توجه به مراسم شهادت سردار سرلشکر "حسین همدانی"، مردم همدان با حرکت خروشان خود در در مراسم تشییع و حضور در شام شهادت، دین خود را به رشادت‌های این سردار به جا می‌آورند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار