دبیر خانه کارگر خراسان رضوی:
دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: معتقد هستیم درکشور قانون کار اجرا نمی‌شود و مالیات به حداقل معیشت و سبد کالا تعلق نمی‌گیرد، متاسفانه بسیاری از کسانی که اتفاقا باید مالیات پرداخت کنند، از پرداخت آن سر باز می‌زنند اما کارگران به دلیل دریافت حقوق بیش از پنج میلیون تومان باید آن را پرداخت کنند
کد خبر: ۱۱۰۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 29 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، سیدحسین رسولی همزمان با هفته کار وکارگر در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: 95 درصد قراردادهای کار کارگران موقتی واین درحالی است که لزوم ساماندهی وجود دارد وبه دلیل کم بودن حقوق آنها ،به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

وی افزود:باتوجه به اینکه اساس خانه کارگر دفاع از انقلاب و دفاع از کارگران است لذا تغییر قراردادهای موقت به دائم از تلاش های اصلیخانه کارگر است که اجرایی نمی‌شود.

اعتراض‌های جامعه کارگری، بجاست

رسولی با بیان این مطلب که یک میلیون و 250 هزار نفر عضو خانه کارگر هستند گفت: معتقد هستیم درکشور قانون کار اجرا نمی‌شود و مالیات به حداقل معیشت و سبد کالا تعلق نمی‌گیرد، متاسفانه بسیاری از کسانی که اتفاقا باید مالیات پرداخت کنند، از پرداخت آن سر باز می‌زنند اما کارگران به دلیل دریافت حقوق بیش از پنج میلیون تومان باید آن را پرداخت کنند.

دبیرخانه کارگر درپاسخ به سوال خبرنگاران تاکیدکرد: حقوق را ماده 41 قانون کار تعیین می‌کند که حداقل حقوق پنج میلیون و 300 و ماده 46 حداقل حقوق بازنشستگان راتعیین می‌کند و با وجود اینکه قانون خوبی داریم اما سال به سال کمرنگ تر می‌شود ودرخواست ما فقط اجرای قانون است.

رسولی اساس انقلاب را عدالت عنوان کرد و افزود: ما باید مشکلاتمان را درون خود نظام حل کنیم از طرفی اساس انقلاب ما عدالت است و باید آن را در جامعه اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار