سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری کرمانشاه:
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از برگزاری مراسم روز دختر با شعار "چشم امید است به پویایی ات" خبر داد و گفت: جمعیت در استان کرمانشاه سیر نزولی طی می کند.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 01 May 2023
رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه زهرا جانجانی امروز دوشنبه ١١ اردیبهشت ماه در نشست خبری که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در کشور جمعیت در وضعیت بحرانی است که در این راستا به تدریج اقدامات خوبی اجرا می شود ،در حال حاضر فاجعه و بحرانی که به لحاظ جمعیت با آن روبه رو هستیم اگر وارد چاله جمعیتی شویم تبعات ۱۵۰ ساله به همراه دارد. 
 
وی افزود : جمعیت در کشور سیر صعودی طی می‌کند و متاسفانه استان کرمانشاه همچنان سیر نزولی دارد، پس از دستور العمل ابلاغی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تحقیقات و همتی برای اجرای آن در استان رخ نداده و تبلیغاتی در این حوزه مشاهده نمی شود، از استان های دیگر در مباحث اقدامی عقب هستیم و در این زمینه نیازمند فرهنگسازی هستیم.
 
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استان کرمانشاه ادامه داد: در عرصه های رسانه، سازمان های مردم نهاد، شرکت ها، موسسات خصوصی ، خانواده و دستگاه ها، نفرات و یا دستگاه های برتر توسط داوران انتخاب و برای رویداد ملی جمعیت که در  تهران برگزار می شود اعزام می کنیم، هفته جمعیت که از ۲۴ الی ۳۰  اردیبهشت است از ادارات ،نهاد و ارگان ها در این رویداد برای حل مشکلات ملی جمعیت بنابر تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، درخواست می کنیم که صرفا این هفته به تبریک محدود نشود بلکه ترغیب به جوانی جمعیت در کرمانشاه رخ دهد. 
 
 
وی درباره روز دختر گفت: اتفاقات اخیر نا مبارکی بود و در آن دشمن با قصد سواستفاده از جایگاه و کرامت دختر، افکاربانوان را نشانه گرفت. 
 
 
جانجانی تصریح کرد: در روایات هیچ ادیان و آیینی، نگاه و تفکر اسلام نسبت به جایگاه بانوان را نداریم ، در مکتب اسلام توصیه شده که اگر مردی صاحب دختر نمی شود از خداوند درخواست کند و در هیچ مکتب بشریت چنین نگاه و جایگاهی برای بانوان نیست، دیدگاه اسلام در جهت منزلت و کرامت بانوان است در صورتی که غرب نگاه ابزاری به دختران، داشته و تلاش می کند با شعار آزادی دختران ما را به سمت و سوی فرهنگ خود بکشاند، متاسفانه موضوع کرامت دخترانه را به دختران خود نیاموختیم. 
 
 
وی خاطر نشان ساخت: امسال در زاد روز حضرت معصومه(س)۳۱ اردیبهشت ماه که مزین به  روز دختر است، اتفاقات خوبی در جامعه رخ دهد که مخاطب این برنامه ها  تنها دختران با حجاب نیستند بلکه این برنامه ها عمومی تر و فراگیرتر برای تمامی دختران برگزار می شود تا نشاط عمومی برای این قشر رخ بدهد. 
 
وی با بیان اینکه در مدارس و دانشگاه ها دختران ما را مایوس می کنند، ابراز کرد: ما به دنبال ایجاد نشاط عمومی، حس ارزشمندی و فضای صمیمی حاکمیتی بین دولتمردان و تکریم مقام دختر در خانواده هستیم. 
 
وی در ادامه به برنامه های ویژه روز دختر اشاره کرد و گفت: در این روز، اعطای خدمات اجتماعی ارزان تر و رایگان  برای همه دختران را در نظر داریم.
 
 
جانجانی  تاکید کرد : ایجاد فضای کنشگری در مکان هایی که امکان فعالیت دختران وجود دارد،برگزاری نمایشگاه ها و ایستگاه های صلواتی  با مسئولین دختر،نصب بیلبورد های گرامیداشت این روز در سطح شهر و برگزاری جشن بزرگ دخترانه در سطح شهر و برگزاری سرود عمومی از جمله این برنامه ها است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار