رییس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: استاندارد یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 12 October 2015

رییس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: استاندارد یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است.

به گزارش تابناک ایلام، دکتر «جهانبخش سنجابی شیرازی» در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد در نودمین سالروز تاسیس سازمان استاندارد ایران که در ایلام برگزار شد، اظهار کرد: موتور توسعه نیازمند زیرساخت‌ها و مولفه‌هایی است که استاندارد یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آن است.

وی با بیان اینکه استاندارد، کیفیت و رقابت سه مولفه و زیرساخت توسعه محسوب می‌شوند افزود: در هیچ دوره‌ای مقام معظم رهبری به اندازه 8 سال گذشته به مقوله استاندارد توجه و تاکید نداشته که این مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بیان و مطرح شده است.

سنجابی اضافه کرد: تاکنون 80 هزار کالا و خدمت در کشور شناسایی شده که در بند 24 اصل اقتصاد مقاومتی کار سازمان استاندارد با توجه به تاکید و توجه مقام معظم رهبری چندین برابر افزایش یافته است.

رییس پژوهشگاه استاندارد ایران با اشاره به اینکه 27 هزار کالا و خدمت در کشور استاندارد دارند خاطر نشان کرد: ما در سازمان استاندارد مستلزم پیدا کردن یک راهکار هستیم که برای تحقق این مهم، نظام استاندار سازی کشور باید متحول شود.

وی تقویت تولید داخلی و افزایش رضایت‌مندی مصرف کننده را جزء اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام و عنوان کرد: توسعه صادرات، ارائه خدمات به مردم و تولید و بهره‌وری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است.

سنجابی چابک سازی سازمان استاندارد، استقرار رویکرد جدید و توسعه بخش خصوصی را از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: 23 سال از نظام استاندارد دنیا عقب هستیم که دلیل آن این بوده که تا سال 1391 قانون حمایت از مصرف کننده در کشورمان وجود نداشته است.

رییس پژوهشگاه استاندارد ایران با بیان اینکه استاندارد سازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق، اعتباربخشی و مدیریت کیفیت را پایه‌های خانه کیفیت در کشور اعلام و یادآور شد: در فرآیند استانداردسازی مصرف کننده، تولید کننده، توزیع کننده و حاکمیت قرار دارند که با توجه به رویکرد دولتی کنترل‌ها، مصرف کننده ما غیرفعال است و توزیع کننده تا زمان تمدید پروانه استاندارد دیگر مراجعه‌ای به سازمان استاندارد ندارد که با ایجاد سیستم جدید از آغاز سال آینده این رویه تغییر خواهد کرد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار