تابناک هرمزگان- تفاهم نامه همکاری مابین ادارات کل آموزش و پرورش ، حفاظت محیط زیست و زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در راستای اهداف سواد آموزی به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 06 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت:برای دستیابی به اهداف کلی نظام و به منظور بهره‌گیری از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اجتماعی در راستای اهداف سوادآموزی و همچنین تحقق وظایف آموزشی و فرهنگی سه اداره کل ، تفاهم‌نامه همکاری امضا گردید.
وی افزود: یکی از مهمترین همکاری های بین بخشی در حوزه آموزش بی سوادان بین اداره کل آموزش و پرورش و زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی قابل اجرا می باشد. با توجه به ظرفیت موجود در معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1402 می توانیم تمامی بی سوادان و کم سوادان زندان ها را تحت پوشش قرار داده و نسبت به آموزش آنها اقدام نمائیم.
قویدل ادامه داد: با توجه به چالش های پیش رو در آموزش ممدجویان تحت پوشش زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی این اداره کل می تواند از تمام ظرفیت خود در حوزه آموزش نظری و هنرستانی را جهت تحقق اهداف آموزشی به کار ببندد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان کرد: امروزه محیط زیست یکی از پایه های اصلی آموزش در جامعه است که بر اساس سند چشم انداز آموزش و پرورش حتی در کتب درسی دوره متوسطه دوم نیز دیده شده است. در این راستا باتوجه به تغییر نگرش آموزشی جهت دوره اول متوسطه می توان با تولید محتوای آموزشی بومی اقدام نمود.
وی با بیان اینکه بسته های آموزشی می تواند بستر مناسبی برای ارتقاء سواد محیط زیست باشد، افزود:  از بسته های آموزشی در دوره متوسطه اول در قالب زیست بوم و تولید محتوا توسط ادراه کل محیط زیست خبر داد .

محمد قویدل اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهم نامه ها و همکاری با ادارات کل حفاظت محیط زیست و زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی زمینه ساز اتفاقات خوب در حوزه آموزش باشد.

حبیب مسیحی مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان در این جلسه بیان کرد: نگرش سازمان محیط زیست در زمان تاسیس از دهه 40 شمسی رویکرد حفاظت از مناطق طبیعی و حافظت شده کشور بود .بعد از گذشت مدتی خلا آموزش و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی آموزش دیده احساس گردید که از دهه 70 شمسی این موضوع در اولویت سازمان قرار گرفت.امروز با افتخار اعلام می کنم 100 خانه محیط زیست در استان هرمزگان تشکیل شده است که کار آموزش به دانش آموزان ، خانواده ها و عموم مردم را بر عهده دارد.
وی افزود: یکی از برنامه های اداره کل محیط زیست برنامه ریزی جهت غرس یک میلیارد نهال در کشور است که سهمیه استان هرمزگان در هر سال شش و نیم میلیون نهال است. این اداره کل در نظر دارد با همکاری کارخانه ها و سازمان های اقتصادی ، هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی و همکاری آموزش و پرورش در این خصوص اقدام نماید.
مصطفی کیشانی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ئر این جلسه بیان کرد: بیشتر مجرمین زندانی از سطح سواد کمی برخوردار هستند و نیازمند توسعه سواد و آموزش مهارت های اساسی هستند. باید برنامه ریزی مشترک برای مهارت آموزی و توسعه سواد آنان صورت پذیرد.
وی افزود: یکی از مهترین برنامه های آموزشی در راستای کمک به مددجویان تحت پوشش ارداه کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آموزش بزرگسالان است. در این راستا این اداره کل در سال 1402 توانست 205 نفر بی سواد و کم سواد را آموزش دهد.
کیشانی در کنار آموزش بزرگسال استفاده از ظرفیت هنرستان های مستقر در ندامت گاه ها ، آموزش از راه دور و آموزش روزانه از مهمترین برنامه های این اداره کل است.
در پایان ، تفاهم نامه به امضاء مدیران اداره کل آموزش و پرورش ، حفاظت محیط زیست و زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در اداره کل آموزش و پرورش رسید.این تفاهمنامه از زمان اجرا به مدت سه سال قابلیت اجرایی دارد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار