رئیس امور صحن و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست فرمانداری قشم:
رئیس امور صحن و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست فرمانداری قشم:مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر توجه به مقوله توسعه اقتصاد دریامحور دارند و ما باید آن را در مناطق ساحلی هرمزگان رشد دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 14 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان؛ حسن واعظی رئیس امور صحن و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نشستی در فرمانداری قشم گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند به توسعه های دریامحور و اقتصاد دریامحور توجه ویژه کنیم و با توجه به ظرفیت های خوب این منطقه ما باید در جهت رشد این دو مقوله در قشم گام برداریم.

دکتر واعظی افزود: مشوق هایی باید برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اندیشیده شود تا این سرمایه گذاران شرایط مناسب و ایده آلی را در زمینه سرمایه گذاری دریایی داشته باشند. 

وی افزود: این مشوق ها می تواند در شاخه های متفاوت مرتبط با دریا نظیر فعالیت های شیلاتی، نفتی، گردشگری، ترانزیت و... باشد. 

 رئیس امور صحن و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ایجاد شهرهای جدید ساحلی و جذب جمعیت در مناطق ساحلی به فعالیت های دریامحوری کمک شایانی خواهد کرد. 

دکتر واعظی گفت: موانع موجود برای رشد کشاورزی در منطقه باید رفع گردد.

واعظی ادامه داد: باید از ظرفیت کریدور شمال جنوب و شرق به غرب استفاده کنیم و ترانزیت های دریایی را افزایش دهیم زیرا که ۱۵ کشور در مناطق شمالی ایران به دریا و اقیانوس راه ندارند و این فرصت خوبی ست تا فعالیت های اقتصادی دریامحوری در جهت فعال سازی ترانزیتی به کمک اقتصاد ما بیاید.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت خدمات رسانی به کشتی ها نظیر بانکرینگ و ... استفاده کرد.

وی اضافه کرد: کیفیت رشد صنایع در کرانه ها و پسکرانه ها، افزایش نفت و... نیز از موضوعاتی ست که می توان به آن توجه کرد و موانع توسعه این گونه فعالیت ها را رفع کرد.

فرماندار قشم نیز در این زمینه گفت: شهرستان قشم در زمینه اقتصاد دریامحور ظرفیت های خوبی دارد که میتوان به آن توجه کرد و باید همه کمک کنیم تا موانع رشد این اقتصاد برطرف گردد.

وی ادامه داد: برخی از بخشنامه ها و موانع قانونی مانع از رشد فعالیت های سرمایه گذاران در قشم شده است و این عزیزان را در شرایط سختی قرار داده است.

دکتر حسینی تختی افزود: ما باید زمینه را برای این گونه فعالیت ها تسهیل کنیم و با ایجاد زیرساخت ها به سرمایه گذاران اطمینان خاطر دهیم.

 فرماندار قشم گفت: آماده ایم تا با کمک جامعه محلی و فعالین در این حوزه موانع را جمع بندی کنیم و راهکارها را برای رفع موانع رشد و توسعه اقتصاد دریامحور اعلام کنیم‌.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور بخشداران، مدیریت بنادر و دریانوردی قشم، فعالین حوزه شیلات، فعالین اقتصادی و دهیاران حضور داشند که نظرات خود را در حوزه اقتصاد دریامحور اعلام کردند.

برچسب ها: توسعه دریا محور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار