جهت اطلاع مسئولین ارشد استان ؛
با توجه نگاه ویژه فدراسیون فوتبال به استان ایلام این درخواست اهالی فوتبال و استاندار ایلام مورد توجه و موافقت قرار گرفت اما به شرط رفع یک چالش مهم به نام حامی مالی یا همان اسپانسر که نبود آن در سال 88 یکبار کام فوتبال ایلام را تلخ کرده بود.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 15 May 2023

چراغ سبز فدراسیون فوتبال برای اعطای امتیاز 10 میلیاردی به ایلام در حال قرمز شدن است / جوانان و نوجوان فوتبالیست استان را از خود ناامید نکنیدتابناک ایلام،مجتبی قیطاسی ::در حال حاضر فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی بزرگ در دنیا مطرح است و به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی هدفمند و سازمان یافته به حرکت رو به جلو در حال پیمودن مسیر خود است و به ضم کارشناسان این ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی خواهد داشت بنابراین ظرفیت و جایگاه آن برای کاهش آسیب های اجتماعی باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد .

استان ایلام با بیش از ۱۵ هزار فوتبالیست آقا و خانم که در حال حاضر از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آقا و ۱۵۰۰ نفر خانم ورزشکار شناسنامه دار رسمی و حدود 10 هزار نفر نیز به صورت غیر رسمی در زمینه فوتبال در استان ایلام فعالیت دارند.

بیش از ۶۰ سال از تاریخ فوتبال استان ایلام می گذرد و در این مدت نیز بازیکنان و داوران مطرحی را در ورزش فوتبال به کشور معرفی شده است.

با توجه به اینکه در طول سالیان گذشته به صورت جزیره ای دو بار استان ایلام در طول دهه ۸۰ امتیاز حضور تیم فوتبال در لیگ های کشور را داشته است و تنها امتیاز فوتبال استان نیز در سال ۸۸ بدلیل نبود حامی مالی فروخته شد.

اما در 23 بهمن 1401 بود که تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه فدراسيون جهت شرکت در یادواره شهدای زمین فوتبال چوار با استان ایلام سفر کردند و استاندار ایلام در نشست با تاج و اعضای همراه یکی از مطالبات مهم استان را اختصاص امتیاز لیگ دو فوتبال به استان ایلام و لیگ یک به نوجوانان عنوان کرد.

بهرام نیا در این نشست ابراز امیدواری کرد که در قالب این سفر این مطالبه مهم مورد توجه قرار گیرد و در استان نیز حمایت های لازم نیز صورت خواهد گرفت.

لذا با توجه نگاه ویژه فدراسیون فوتبال به استان ایلام این درخواست اهالی فوتبال و استاندار ایلام مورد توجه و موافقت قرار گرفت اما به شرط رفع یک چالش مهم به نام حامی مالی یا همان اسپانسر که نبود آن در سال 88 یکبار کام فوتبال ایلام را تلخ کرده بود.

طی روز های گذشته فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به هیات فوتبال استان زمان 20روزه ای برای دریافت امتیاز لیگ دو فوتبال تعیین نمودند که حدود نیمه ای از آن سپری شده و می توان گفت شمارش معکوس برای پایان و پریدن این امتیاز 10 میلیارد تومانی از کف فوتبال و نوجوانان و جوانان ورزش دوستان استان، آغاز و اما جذب حامی مالی نیز در مشغولیات مسئولین به فراموشی سپرده شده است.

چراغ سبز فدراسیون فوتبال برای اعطای امتیاز 10 میلیاردی به ایلام در حال قرمز شدن است / جوانان و نوجوان فوتبالیست استان را از خود ناامید نکنید

مهدی پاکزاد، عصر روز یکشنبه در جمع برخی از رسانه های استان با بیان اینکه یکی از ضعف های فوتبال در استان عدم داشتن حامی مالی برای تیم های فوتبال است، گفت: بدون داشتن حامی مالی تیم داری در زمینه فوتبال بی معنا است و لازم است که با رایزنی مسئولان استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت های شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز استان، زمینه حمایت از فوتبال استان و یک تیم فوتبال به نام استان فراهم شود.

وی یادآور شد: : برای اولین بار در استان اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کشور در بهمن ماه سال گذشته در استان حضور یافتند و نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مرکز استان برگزار شد که در این سفر آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال آمادگی خود را برای واگذاری امتیاز در لیگ های فوتبال به استان در صورت فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله حامی مالی اعلام کردند.

رییس هیات فوتبال استان ایلام با بیان اینکه بایستی از این فرصت مناسب که فدراسیون فوتبال در اختیار استان در واگذاری امتیاز برای حضور در لیگ های کشور استفاده کرد، افزود: نامه نگاری از طریق استاندار ایلام برای جذب حامی مالی به وزارت نفت ارسال شده است اما می طلبد همه مسئولان استان برای تحقق این موضوع پای کار بیایند.

وی بیان داشت : چنانچه یک تیم فوتبال با حمایت مالی مناسب در استان راه اندازی شود قطعا موجب جذب جوانان و نوجوانان و ایجاد شور و نشاط فوتبالی در سطح استان خواهد شد.

پاکزاد به حمایت های پالایش گاز ایلام در حوزه فوتبال بانوان اشاره کرد و افزود :اقدامات شرکت پالایش گاز ایلام در خصوص حمایت و اسپانسرینگ تیم فوتبال بانوان که مدت پانزده سال است در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور حضور دارد و فوتبالیست های ارزنده ای را به هم فوتبال کشور و هم تیم ملی پرورش و اعزام نمودند تقدیر و تشکر داریم.

وی افزود: در ادوار گذشته بسیاری از مدارس فوتبال در سطح استان بدون اخذ مجوزهای لازم به آموزش نوجوانان علاقه مند به فوتبال اقدام می کردند، ابراز کرد: در اولین قدم و با تلاش همکاران انتظار می رود که هیچ‌گونه مدرسه فوتبال غیرمجازی در استان تا پایان سال نداشته باشیم.

رییس هیات فوتبال استان ایلام با بیان اینکه با تلاش اداره کل ورزش و جوانان و همکاران ما در این هیات، بیش از ۷۰ درصد زیرساخت های فوتبال در استان فراهم شده است، گفت: استان در حال حاضر زمینه های لازم را برای برگزاری مسابقات دارد.

وی یادآور شد: هفته آینده کلاس مربیگری B آسیا در ایلام با حضور ۲۴ مربی فوتبال برگزار می شود و درخواست برگزاری مربیگری A آسیا در استان نیز مورد موافقت فدراسیون فوتبال قرار گرفته است در حال حاضر نیز حدود ۴۰۰ مربی فوتبال در استان وجود دارد اما لازم است که یک تیم فوتبال در استان با داشتن حامی مالی فعالیت داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار