يادداشت: مريم پاسالار-مدير ارتباطات و امور بين الملل شهرداري بندرعباس
کد خبر: ۱۱۰۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 16 May 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مریم پاسالار در یادداشتی نوشت؛تلاش و پيگيري همكاران در روابط عمومي ها در سالهاي دور  انگيزه وموفقيت هاي زيادي را به ثمر نشانده واهميت روابط عمومي ها  در سازمانها و نهادها در عصر ارتباطات و تكنولوژي هاي ارتباطي برتر بيش از پيش نشان داده شده است .

سالها روابط عمومي ها در ايران جايگاه واقعي خود را نداشتند اما امروزه با رد و بدل شدن اطلاعات با سرعت مضاعف و ارتباطات گسترده در سطح دنيا و مناطق  مختلف نقش كارساز روابط عمومي ها بيشترنمايان مي شود.

٢٧ارديبهشت فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان يك هنر و علم جهاني مرور کنیم.امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی بعنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمي و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

سازمان هاي بزرگ دنيا با دارا بودن روابط عمومي هاي برتر و بزرگ توانسته اند ارتباطات گسترده اي را در سطح دنيا رقم بزنند و دهكده جهاني را به معني واقعي به وجود آورده اند.

روابط عمومي ها نماد و شخصيت سازماني مي باشند و آنچه مهم و قابل اهمیت است کار روابط عمومی است كه تسهیل و خدمت به مدیریت مي باشد. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصي که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومي و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. دراین صورت است که روابط عمومی می تواند در سازمان موفق عمل کند.

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی بعنوان اصلي ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان و مردم مسئولیت خطیری در فرآینددسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان و مردم دارند، به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، بعنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ريزي شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی بعنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

بنابر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر فضاهاي  برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری هاي  سازمان است.

دنياي امروز كه رسانه ها در همه جاي آن نفوذ كرده اند گاهي جنگ ها را با تعبيري رسانه اي نشان مي دهد و اتفاقات بزرگ با تقابل رسانه ها خود را نشان مي دهند به همين منظور رسانه و ابزار هاي ارتباطي براي روابط عمومي ها يك قدرت محسوب مي شوند.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار