معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان مانعی برای جلوگیری از ازدحام در مطب متخصصان یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 18 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر پرویز صوفیوند در خصوص بیمه‌های پایه‌ای، اظهار کرد: داشتن قرارداد بیمه‌ای به ویژه بیمه‌های پایه برای تمامی مطب‌ها، کلنیک‌ها و آزمایشگاه‌ها الزامی است.

وی افزود: در صورتی که مراکز درمانی و بهداشتی با بیمه‌های پایه و مشخص شده قرارداد نداشته باشند صدور مجوز و یا تمدید مجوزها برای واحدهای نام برده صادر نخواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی یکسال با یازده مرکز غیرمجاز برخورد شده که ۶ مورد پلمب بوده که از این تعداد چهار مورد دندان پزشکی بوده است.

صوفیوند در ادامه با اشاره به معضل ازدحام و شلوغی در مطب‌های پزشکی، خاطرنشان کرد: در برخی از مطب‌های پزشکان متخصص شاهد ازدحام جمعیت و ویزیت دسته جمعی بیماران هستیم که به لحاظ قانونی تخلف محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: سامانه ۱۹۰ به منظور گزارش تخلفات و بررسی شکایات مردمی اعم از ویزیت گروهی و دریافت رشوه از پزشکان طراحی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: طرح پزشک خانواده یک طرح مهم و کاربردی در زمینه کاهش مراجعات بی رویه به مطب پزشکان متخصص است که با اجرای این طرح و نظام اجرا است.

صوفیوند ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از اردیبهشت امسال آغاز به کار کرده باعث می‌شود که بیماران پیش از مراجعه خودسرانه به متخصص نخست به پزشک خانواده خود مراجعه و در صورت نیاز و صلاح دید پزشک به متخصصان رجوع کنند.

وی به فرهنگ‌سازی بین مردم نیز تاکید کرد و متذکر شد: علاوه بر اینکه نظارت‌های لازم برای جلوگیری از بروز تخلفات مانند ویزیت گروهی انجام می‌گیرد باید بین مردم نیز فرهنگ سازی مبنی بر اعتراض و نپذیرفت ایم روند معاینه صورت گیرد.

صوفیوند در پایان به اقدامات انجام شده در حوزه بیماری‌های صعب العلاج، یادآور شد: ۱۰۷ مورد بیماری صعب العلاج مورد حمایت‌های مالی در درمان صورت گرفته که تاکنون هفت هزار نفر به منظور ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار