معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تاکید بر لزوم تبدیل شدن سواد آموزی به یک گفتمان در کشور گفت: آموزش‌ سوادآموزی در حوزه آموزش‌های غیر رسمی است با این وجود در این مسیر موفق بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 12 June 2023

علیرضا عبدی روز دوشنبه در دومین روز سفر خود به خوزستان در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان در محل دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: نیاز به توسعه بیشتر فرهنگ سوادآموزی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سوادآموزی در جامعه ادامه داد: طرح "رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید" برای توسعه سواد آموزی در کشور آغاز شده و در حال اجرا است.
عبدی هدف از اجرای این طرح را ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: محوریت طرح رهیافت‌های نوین سواد آموزی بهره مندی از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، فرهیختگان و اندیشمندان در راستای تحول سوادآموزی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اظهار کرد: طرح رهیافت به آموزش و پرورش اختصاص ندارد و همگان در این رابطه باید همکاری و همراهی داشته باشند؛ برای تحقق این طرح در بخش‌های مختلف از اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌های اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان، علما، اندیشمندان و گروه‌های گوناگون بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها خواندن و نوشتن پاسخگوی نیاز فعلی بشر نیست، ادامه داد: مهمترین اقدام در ترویج سواد آموزی، ایجاد انگیزه در افراد بی‌سواد برای تحصیل است که موجب تحول در شاخص‌های اجتماعی کشور می‌شود.

عبدی گفتن: ۴۷ درصد جمعیت کشور در ابتدای تاسیس نهضت سوادآموزی با سواد بودند که اکنون این تعداد به ۹۷.۱ درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از روز گذشته وارد خوزستان شده است؛ حضور در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی آبادان و خرمشهر، دیدار با استاندارد خوزستان و بازدید از اداره کل زندان‌های استان در برنامه سفر وی بوده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار