تابناک هرمزگان- سمینار تخصصی بهره‌گیری از رویه تیر در حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای و ترکیبی که به همت اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 15 June 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مدیر امور حمل و نقل بین‌المللی، کارنه تیر، آ‌.ت.آ اتاق بازرگانی ایران در سمینار تخصصی بهره‌گیری از رویه تیر در حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای و ترکیبی که به همت اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت : اتاق بازرگانی هرمزگان تنها اتاق بازرگانی کشور است که علاوه بر شرکت های حمل ونقل استانی، قادر است خدمات کارنه تیر را برای شرکت های سایر استان ها نیز ارائه دهد.
بهنام فرامرزیان افزود: 180 ساعت آموزش پرسنل اتاق بازرگانی در حوزه کارنه تیر داشتند و آماده خدمات‌دهی هستند.

وی گفت :در هرمزگان از گمرک و راهداری و... درخواست داریم رویه کارنه تیر را بپذیرند و همراهی لازم را با شرکت های حمل ونقلی و ترانزیتی داشته باشند. فرامرزیان گفت: ضرورت دارد مشکلات حمل و نقل از بندرعباس به سایر مناطق برطرف شود. وی گفت : هرمزگان یکی از استان های هدف کشور و دنیا در کارنه تیر است. فرامرزیان گفت: کارنه تیر رویه بین المللی است که حمل و نقل با کارنه تیر باعث افزایش سرعت و امنیت در حمل ونقل و ترانزیت می شود.
وی گفت : در این حوزه نیاز است شرکت ها آموزش لازم را ببینند. به گفته فرامرزیان 78 کشور عضو کنوانسیون رویه تیر هستند. وی تصریح کرد: حمل ونقل و تجارت، ترانزیت است که به همین دلیل به آن تجارت ترانزیت گفته می شود و تجارتی جهانی است. فرامرزیان گفت: ایران حضور خوبی را در کنوانسیون کارنه تیر دارد.
مدیرکل بنادر دریانوردی نیز در این جلسه گفت: آمادگی داریم موانع موجود در حوزه کارنه تیر را در بنادر دریانوردی تا حدامکان برطرف کنیم. نجاتی رئیس انجمن حمل ونقل اتاق بازرگانی استان نیز با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل بایستی توسط دستگاه های بالادستی مرتفع شود؛ اظهار داشت: بارها تاکید کرده ایم که بایستی وزارت حمل ونقل و لجستیکی در کشور راه اندازی شود تا مشکلات این حوزه بطور کامل برطرف شود.در این جلسه رئیس پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان نیز با قدردانی از صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان بدلیل همکاری با این حوزه، بر تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی در هرمزگان تاکيد کرد. گفتنی است در این جلسه مشکلات حوزه های مختلف اقتصادی استان بخصوص در حوزه حمل ونقل ترانزیت مطرح شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: اتاق بازرگانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار