استاندار مرکزی گفت:کارهای بزرگی توسط سه هزار سنگرساز شهید بی‌سنگر کشور انجام شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 17 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه به مناسبت سالروز تشکیل جهادسازندگی در گردهمایی جهادگران و سنگرسازان استان‌های مرکزی و کردستان در اراک افزود: راه اقدام جهادی همچنان باید با شتاب دنبال شود و تنها راه صحیح در حل مشکلات، اقدام جهادی است و تحول جز از این راه نیست.
استاندار مرکزی با بیان اینکه حل مشکلات جامعه در گرو نگاه و حرکت جهادی است گفت: گروه های جهادی با الگو گرفتن از روحیه جهادگران سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب درعرصه خدمت فعالیت می کنند.
وی یادآورشد: حل مشکلات ورسیدن به پیشرفت وتعالی با تقویت روحیه جهادی درهمه بخش های علمی، عمرانی،اقتصادی وفرهنگی امکان پذیراست وروحیه کار جهادی باید درهمه بخش های مدیریتی استان مرکزی حکم فرما شود.
وی افزود: همیشه این سوال وجود دارد که امام راحل چه دیدند که دست به تشکیل تعدادی نهاد انقلابی پس از پیروزی انقلاب زدند، با وجود اینکه همه آنها سازمان‌هایی داشتند که وظایفی برعهده آنها بود.
وی بیان کرد: دیوان سالاری بیمار و معیوبی که از اوایل دهه ۵۰ به شدت در نظام اداری کشور سایه انداخت و در چمبره خود گرفت و هنوز بعد از ۵۰ سال، هنوز ریشه‌های آن باقی مانده است، باعث ایجاد تشکیل این گروه‌ها توسط امام راحل شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: امام راحل به درستی یک مسیر را تشخیص دادند و مجموعه‌هایی را با حضور جوانان و گروه‌های تحول‌گرا ایجاد کردند و سازمان‌های انقلابی و جهادی در این نگاه شکل گرفت تا نقیصه نظام اداری را که مردم از آن ناراضی بودند و آسیب دیده بودند، جبران کند.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: این اقدام امام راحل به نوعی انقلاب اداری بود که امام راحل در کنار انقلاب فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، انجام داد.
وی گفت: عنوان جهاد و جهادگری که نقل محافل انقلابی در سال‌های اخیر است، یادگار جهادسازندگی است.
استاندار مرکزی یادآور شد: عامل اصلی نظام اداری بیمار، نفت است و رهبر معظم انقلاب فرمودند نفت این ثروت خدادادی، عامل فروریختگی‌های فراوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماع است.

امانپور رئیس کانون جهادگران کشور هم در این مراسم به چگونگی شکل گیری جهاد سازندگی و نقش آفرینی جهاد در عرصه‌های عمرانی، اقتصادی و دفاع مقدس پرداخت وگفت در سال‌های نخست پیروزی انقلاب جهادگران در کنار مردم با دست خالی وبهره مندی از روحیه بالای جهادی خدمات و تحولات بزرگی به ثبت رساندند که در عصر کنونی تقویت روحیه جهادی می‌تواند بسیاری از کاستی‌ها را به ظرفیت برای توسعه تبدیل کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: فرهنگ جهادی به نام جهادگران به ثبت رسیده و این افتخاری بزرگ است.
 علی صفری افزود: جهادگران تاکنون گام‌های بلندی در مسیر انجام کارهای بزرگ انجام داده‌اند.
وی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی در سنگر تامین امنیت غذایی فعالیت دارد و با وجود اینکه استان مرکزی شهره صنعتی دارد اما جزو ۱۰ استان برتر در حوزه کشاورزی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این استان در زمینه تولید گندم با وجود خشکسالی‌ سال‌های گذشته، بیش از نیاز استان مرکزی تولید دارد.
صفری اظهار کرد: استان مرکزی در تولید محصولات دامی، مرغ و تخم مرغ علاوه بر تولید نیاز استان، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مازاد تولید دارد که صادر می‌شود.
در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان سنگرساز بی سنگر قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار