در راستای افزایش کیفیت نفت خام خوراک پالایشگاهی در نفت و گاز مارون انجام شد:
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، یکشنبه 28 خرداد، از اتمام موفقیت آمیز عملیات برپایی و نصب یک دستگاه برج هیدروژن سولفوره زدا در واحد بهره برداری شماره 5 این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ 18 June 2023

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس قباد ناصری در تشریح اهداف این پروژه اظهار داشت: با راه اندازی این برج و سایر تجهیزات فرآیندی نصب شده در قالب "پروژه فرآورش نفت ترش مارون"، کیفیت نفت خام (خوراک پالایشگاه های داخلی) بهبود یافته و  علاوه بر کاهش هزینه های پالایشی، کیفیت محصولات پالایشگاهی نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت و آلاینده های صنعتی در کلان شهر های کشور نیز به حداقل خواهند رسید.

وی افزود: این عملیات با نظارت امور طراحی و مهندسی و ناظران اجرایی امور مهندسی معاونت طرحهای نفت و گاز افزون بر نظارت، همکاری و هماهنگی بخش های مختلف فنی، عملیاتی، ایمنی، آتش نشانی و حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، بدون توقف فعالیت واحد و با حداقل کاهش تولید، ضمن رعایت کامل اصول ایمنی انجام شد.

مهندس ناصری به توصیف مشخصات پروژه پرداخت و گفت: این برج با قطر بخش تحتانی و فوقانی به ترتیب 2.5 و 1.8 متر و ارتفاع 48 متر( با احتساب ملحقات داخلی و بیرونی آن)،  بیش از 100 تن وزن داشته و ظرفیت عملیاتی آن، 40 هزار بشکه در روز نفت نمکی است؛ برای برپایی این برج عظیم، از دو دستگاه جراثقال فوق سنگین 400 تنی استفاده کردیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با بیان اینکه تحت نظارت متخصصان فنی اداره کل مهندسی نفت و شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در راستای دستیابی به حداکثر بازدهی، یکی از بهترین سازندگان داخلی  از روزآمدترین روش های طراحی در ساخت آن بهره برده است، یادآور شد: پیش بینی می شود با تکمیل سایر تجهیزات فرآیندی بالادستی و سیستم های کنترل، این پروژه پیش از پایان سال جاری به صورت  100درصد راه اندازی گردد. 

مهندس قباد ناصری درپایان از کلیه دست اندرکاران این پروژه به ویژه مدیریت و معاونت طرح های نفت و گاز مهندسی و ساختمان مناطق نفتخیز جنوب، مجری طرح 28 مخزن و سایر کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون که در تحقق این هدف نقش ارزنده ای را ایفا کرده اند، تقدیر و تشکر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار