اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: با اقدامات و حمایت‌های این اداره‌کل، از سال گذشته تاکنون هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تاثیرگذار است، تعطیل نشده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 19 June 2023

به گزارش تابناک کردستان، فرزاد پیشکاری اظهار کرد: ۲ هزار و 80 تعاونی فعال با عضویت ۱۸۵هزار نفر در سطح استان فعال است.

به گفته وی، این تعداد تعاونی زمینه اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر را در استان فراهم کرده است و تلاش برای توسعه بیشتر این ظرفیت از اولویت‌های این اداره‌کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی‌ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر است و در کل براساس ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد.
وی با تاکید بر اینکه حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل در خصوص تعاونی‌هاست، اذعان کرد: تشکیل تعاونی‌های فراگیر در کشور طی چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته که ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها را افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی همچون مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، روستاییان، زنان سرپرست خانوار یا شاغلان در صنایع دستی تشکیل می‌دهند.

وی با اعلام اینکه تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان و فناورمحور در مراکز دانشگاهی از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان است، گفت: در همین راستا مرکز نوآوری و توسعه تعاون در دانشگاه کردستان راه‌اندازی و فعال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه از بهره‌مندی ۲۲۰ هزار نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم از بیمه اجتماعی خبر داد و افزود: بیمه‌شدگان مستقیم و غیرمستقیم در استان در مجموع ۷۰۰ هزار نفر است.

پیشکاری در ادامه به سایر اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل کار در سطح استان هم گریزی زد و گفت: در طول سال بیش از ۱۲هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف این اداره‌کل برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و...انجام می‌دهند، گفت: با اقدامات و حمایت‌های این اداره‌کل، در سال گذشته هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تاثیرگذار است، تعطیل نشده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، تشکیل ۸۶ خانه بهداشت کارگری، راه‌اندازی و پشتیبانی از ۲۲ انجمن ورزشی کارگری، مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش و... از دیگر اقداماتی بوده که طی سال گذشته در سطح استان انجام شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار