مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه تراز تجاری استان به میزان ۳۱ میلیون دلار مثبت شهد است، گفت: در ۲ ماهه اول امسال ۴۶۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۶ میلیون دلار از گمرک ‌یزد صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 21 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدکاظم صادقیان در نشست اقتصادی استان اظهار داشت: انواع کاشی وسرامیک، محصولات پلاستیکی، شمش فولاد، محصولات فولادی، محصولات شیمیایی، روغن‌های نفتی، ظروف و لوازم آشپزخانه، شیشه ساختمانی، رنگ و کفپوش‌های ماشینی عمده کالاهای صادراتی از استان یزد را تشکیل می‌دهند.

صادقیان کشورهای برتر مقصد صادراتی را به ترتیب عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، اندونزی، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکمنستان ذکر کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: آمار واردات به گمرک استان یزد طی 2 ماهه سال 1402 به میزان 17 هزار تن و به ارزش 35 میلیون دلار است.

وی کالاهای عمده وارداتی را شامل ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی، اجزا و قطعات و اوازم یدکی عنوان کرد و گفت: استان یزد ظرفیت‌های مختلفی در حوزه تولید دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در 2 ماهه ابتدایی امسال 24 کارت بازرگانی صادر و 46 کارت بازرگانی تمدید شده که عملکرد خوبی به حساب می‌آید.

صادقیان خاطرنشان کرد: یزد کالاهای تولیدی بسیار زیادی دارد که در حال حاضر این کالاها به کشورهای مختلف دنیا و در تمام قاره‌ها صادر می‌شود و عمدتا کالاهای یزد با کیفیت خوب شناخته می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار