تابناک هرمزگان- دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 24 June 2023

 

دومين سالانه شهرهاي خلاق ايران در رشت برگزار شد

به گزارش تابناک هرمزگان// دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت یکم تیرماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.
شهردار بندرعباس در اين خصوص گفت : این مراسم، با حضور شهرهای خلاق ایران اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه به مدت دو روز (یکم و دوم تیرماه) برگزار می‌شود.
نوباني خاطر نشان کرد: در روز اول از دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت، رونمایی از نخستین دبیرخانه ملی شهرهای خلاق ایران که قرار است این دبیرخانه به صورت دوره‌ای چرخشی برگزار شود، افتتاح نمایشگاه شهرهای خلاق ایران و جام شطرنج شهرهای خلاق ایران به میزبانی رشت در تالار مرکزی رشت برگزار شد.
نوباني در سخنراني خود با بیان اینکه در بندرعباس جشن ٤٠٠ سالگي را برگزار كرديم افزود :ظرفيت هاي صنايع دستي و هنرمندان شهر بندرعباس در جايگاه ملي و بين المللي تثبيت شده به همين خاطر با توجه به تنوع سبك و سباق ،رنگ و پيشينه و تاريخ بندرعباس گسترش و حمايت از صنعتگران اهميت ويژه اي دارد.
وی با بیان اینکه برگزاري کارگاه علمی تخصصی هم آفرینی شهرهای خلاق ایران يك دستاورد ويژه در اين رويداد أست گفت: صنعتگران و هنرمندان با تبادل نظر و به اشتراك گذاشتن مهارت هاي خود دانش و ايده پردازي هاي خود را گسترش مي دهند.
نوباني در ادامه سخنان خود اظهار داشت :شهر بندرعباس در دي ماه ٩٨ به عنوان شهر خلاق در حوزه صنايع دستي و هنرهاي بومي معرفي شده أست و مركز خلاقيت بندرعباس با برنامه اي مدون و راهبردي با حمايت از هنرمندان و صنعتگران اهداف شهر خلاق را در مسير درست پيگيري نموده أست.
نوباني استفاده از فضاهاي شهري وزيبا سازي شهر را بر اساس المانهاي بومي را يك دستاوردي مهم بيان كرد و افزود :شهرداري بندرعباس با امضاي تفاهم نامه هايي با دانشگاها مسير علمي و اكادميك آموزش و فراگيري صنايع دستي را هموار نموده أست و در بخش اقتصاد و معيشت صنعتگران اقدامات اوليه صورت گرفته أست.
شهردار بندرعباس با ابراز خرسندي از شركت در رويداد شهرهاي خلاق ايران برگزاري نمايشگاهاي دوره اي و تبادل نظر استفاده از تجربه ها را بسيارحايز اهميت دانست و خاطر نشان كرد :زنجيره شهرهاي خلاق ايران بايد در مسيري حركت كند كه تفاوتها و ظرفيت هاي شهر هاي خلاق مشخص شود و شهرهاي خلاق مقصد اول گردشگران باشد.
مهدي نوباني با اشاره به تاريخ و اسم قديم بندرعباس با عنوان گمبرون تصريح نمود صنايع دستي در جنوب با زندگي و پوشش مردم عجين أست و در همه زندگي مردم از وسايل صيادي تا وسايل شكار سبك زندگي لباس رنگ و نقش و نگارها رد پاي صنايع دستي و صنعتگران و هنرمندان ديده مي شود.
در حاشيه اين رويداد کلنگ احداث گذرگاه خوراک در راستاي اهداف شهر خلاق رشت به زمین زده شد.

 

انتهای پیام//

 

برچسب ها: شهر خلاق ، رشت ، نوبانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار