تابناک گزارش می‌دهد:
مدتی است با لغو مکرر پرواز‌های فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه مواجه می‌شویم موضوعی که نیازمند مداخله جدی استانداری کرمانشاه برای تسریع در بهسازی باند این فرودگاه است.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 29 June 2023

قصه پر غصه لغو پرواز‌های کرمانشاه/مداخله استانداری کرمانشاه در بهسازی فرودگاه ضروری است

خبرگزاری-تابناک-کرمانشاه-زینب-حقیری: مدتی است که به طور مداوم پرواز‌های کرمانشاه-تهران و تهران-کرمانشاه لغو می‌شود.

مسافران ناچار هستند با خودرو شخصی و یا اتوبوس مسافرت کنند که ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه (اتوبوس) ظرفیت مکفی را ندارد.

این درحالی است که پیشتر پنج الی ۶ پرواز روزانه از کرمانشاه به تهران و بالعکس داشتیم و اکنون حتی روزانه یک پرواز هم نداریم و با این حجم تقاضای سفر، مسافرین به نوعی سرگردان شدند.

این مشکلات عدم مدیریت مجموعه فرودگاه‌های کرمانشاه را نشان می‌دهد و باید برای حل این مشکل به صورت جدی وارد عمل شد.

بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از دوران فعالیت دولت دوازدهم در دستور کار بوده، اما ضعف مدیریتی فرودگاه سبب شده تا کنون انجام نشود.

لغو پرواز کرمانشاه-تهران به دلیل محدودیت باند فرودگاه اشرفی

رضا نظری مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه، اظهار کرد: پرواز امروز کرمانشاه-تهران و تهران-کرمانشاه به دلیل محدودیت‌های فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه لغو شد.

وی افزود: هواپیمای بدنه وسیع به دلیل تعمیرات باند اصلی فرودگاه کرمانشاه، امکان نشست و برخاست بر روی باند دوم را ندارد.

نظری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود پرواز‌های مسیر کرمانشاه به تهران و تهران به کرمانشاه را با هواپیما‌های بدنه باریک برنامه‌ریزی کردیم.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه تصریح کرد: امروز پرواز شماره ٢٨۴ و ٢٨۵ را در مسیر تهران-کرمانشاه و کرمانشاه-تهران داشتیم.

وی گفت: این پرواز از قبل با یک هواپیمای بدنه باریک برنامه‌ریزی شده بود و دیشب به دلیل مشکلات فنی در این نوع هواپیما امکان پرواز فراهم نشد.

نظری عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌های باند فرودگاه کرمانشاه، امکان نشست و برخاست هواپیمای بدنه وسیع هم وجود نداشت و این پرواز لغو شد.

وی بیان کرد: شب گذشته از طریق پیامک به تمام مسافرین لغو پرواز را اطلاع‌رسانی کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار