مدیر جهاد کشاورزی بیضا با اشاره به سهم اشتغالزایی فرآوری خانگی این میوه تابستانه پیش بینی کرد: بالغ بر ۱۵۰ تن زردآلو از ارقام شکر پاره، قیسی، تخم گردی و خیاری جهت مصرف تازه خوری، تهیه برگه زردآلو، لواشک، مربا، کمپوت و ترشک از سطح باغ‌های موصوف برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 06 July 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی بیضا با بیان اهمیت اشتغالزایی در مناطق روستایی و درصد بالای اشتغال در بخش کشاورزی اظهار کرد: از نیمه خرداد ماه برداشت زردآلو آغاز شده است و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: برداشت زردآلو به صورت دستی انجام می‌شود و مهارت کارگران در نحوه برداشت و بسته بندی حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد از این کارگران زن هستند، چراکه میزان دستمزد زنان نسبت به مردان کمتر است.

مویدی با اشاره به سهم اشتغالزایی فرآوری خانگی این میوه تابستانه پیش بینی کرد: بالغ بر ۱۵۰ تن زردآلو از ارقام شکر پاره، قیسی، تخم گردی و خیاری جهت مصرف تازه خوری، تهیه برگه زردآلو، لواشک، مربا، کمپوت و ترشک از سطح باغ‌های موصوف برداشت شود.

او ادامه داد: هزاران خانواده در روستا‌های این شهرستان سالانه حداقل بخشی از معیشت خود را با کار در باغ‌های میوه تأمین می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: سطح باغ‌های بیضا ۴ هزار و ۲۲۸ هکتار است که سالانه بالغ بر ۳۶۷ هزار و ۱۷۹ تن انواع میوه تولید و علاوه بر بازار‌های داخلی به کشور‌های همجوار صادر می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، زردآلو ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار