معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، ضمن تأکید بر تعیین میزان قصور دستگاه ها و نهادهای مرتبط در تصادفات، گفت: خودروهای متخلف حادثه ساز باید در توقیف بمانند.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 08 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین رحیمی زاده در نشست با فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد اظهار داشت: اکتفا به جریمه، بازدارندگی لازم را ندارد لذا باید خودروی متخلف در توقیف پلیس، تا تعیین تکلیف دستور قضایی و یا شرکت در کلاس های آموزشی و ارائه گواهی مربوطه بمانند.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، تصریح کرد: اگر یک هواپیما سقوط کند همه کشور نسبت به موضوع حساس می شوند اما تلفات جاده ای که به مراتب از حوادث هوایی بیشتر جان می گیرد در نقطه اهمیت و دقت متولیان امر قرار نمی گیرد.

این مقام قضایی، ابراز داشت: پیگیری میزان قصور و عوامل مختلف در تصادفات جاده قدر مسلم در اصلاح امور و کاهش تلفات نقش اثر گذاری دارد.

وی یادآور شد: راهداری باید نسبت به رفع نقایص نقاط حدثه خیز اقدام نماید و این امر منوط به گزارش های دقیق و مستمر پلیس راهور از حوادث جاده ای است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: نقش و میزان قصور خودرو ساز در حوادث جاده ای بسیار مهم است چراکه نباید اجازه داد یک نقص و ایراد که موجب تصادف و حادثه شده، استمرار یابد و دیگران را نیز تهدید کند.

وی به نقش فرهنگ ترافیک در کاهش حوادث ناشی از تصادفات اشاره کرد و بیان داشت: رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط با رانندگی و التزام شهروندان رعایت قواعد تعریف شده در ترددهای شهری به کاهش مشکلات ترافیکی منجر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار