مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: داروها و مکمل‌های لاغری که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، غیرمجاز و نامعتبر است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 15 July 2023

داروها و مکمل‌های لاغری در ماهواره تقلبی‌اند

به گزارش «تابناک البرز» مریم دایی در خصوص داروهای لاغری غیرمجاز و عوارض جانبی آنها اظهار کرد: بررسی‌های آزمایشگاهی نمونه کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش می‌رسد وجود ماده خطرناک مت-آمفتامین (شیشه) در این فرآورده‌ها را اثبات می‌کند.

وی افزود: نمونه‌هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فرآورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد. منابع مختلف غیرمجاز، این فرآورده تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در سایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: داروها و مکمل‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پیتنت لاین، اولترا لیپولین، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ تبلیغ می‌شود، غیرمجاز و نامعتبر است.

وی ادامه داد: این داروها حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین است که عوارض جبران ناپذیری برای فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار