رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام با اشاره به آمادگی گروه‌های اورژانس برای اربعین امسال، گفت: تجهیزات پزشکی به ارزش چهار میلیارد تومان در مرکز فوریت‌های پزشکی مرز مهران مستقر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 15 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر صیدنور علیمرادی  در جلسه ستاد اربعین استان ایلام افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی در مرز مهران به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع در حال ساخت است که وزارت بهداشت به تازگی تجهیزات پزشکی به ارزش چهار میلیارد تومان در این مرکز مستقر کرده است.

وی تصریح کرد: این مرکز با ظرفیت ۱۵۰ تخت برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین آماده می‌شود و تمامی خدمات لازم فراهم شده است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۵۰۰ نیروی اورژانس، سه بالگرد، ۱۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس در استان ایلام نیاز است، گفت: این نیازها به وزارت بهداشت اعلام شده است و قطعا تا اربعین تامین خواهد شد.

علیمرادی بیان کرد: ۶۴ نقطه برای استقرار تیم‌های فوریت‌های پزشکی در استان ایلام شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم تردد زوار در استان ایلام بیمارستان‌های استان نیازمند تامین نیروی انسانی بخصوص در حوزه های تخصصی است، افزود: بر اساس تجربیات سال گذشته بیش از ۲۰۰ نیروی تخصصی برای بیمارستان‌های استان در زمان اربعین نیاز است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام افزود: با توجه به گرمای هوا، یکی از مهمترین اولویت‌های مرکز فوریت‌های پزشکی در مرز مهران ایجاد اتاق‌های سرد است که در این ارتباط بیش از ۳۰ اتاق سرد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار است در زمینه امکانات و تجهیزات به مراکز درمانی کمک کنند چراکه با توجه به وضعیت هوای گرم خدمات‌رسانی درمانی از اولویت‌های مهم اربعین امسال است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار