استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه ساماندهی ناوگان حمل و نقل ویژه ایام اربعین حسینی گفت: افزایش ظرفیت پروازها، تردد قطارها و همچنین ناوگان اتوبوسی ویژه این ایام در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 26 July 2023

علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه‌شنبه با حضور در پایانه مرزی چذابه در نشست ستاد اربعین حسینی اظهارکرد: استان خوزستان درحال حاضر با محدودیت هایی در بخش قطار و هواپیما روبه رو است اما تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت در این بخش ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از زائران اربعین از طریق ناوگان اتوبوسی تردد خواهند داشت گفت: پایانه های مسافربری باید در این حوزه برنامه ریزی و نسبت به ساماندهی اتوبوس ها با جدیت اقدام کنند.

استاندار خوزستان همچنین برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی به زائران اربعین را ضروری عنوان کرد و گفت: از جمله این حوزه‌ها سلامت، حمل و نقل، استقرار، تغذیه، آب، برق، ارتباطات و امنیت است که این موارد همواره مورد توجه اعضای ستاد اربعین استان هستند.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه متولی حوزه های مذکور باید بالاترین حجم از استقبال را در برنامه ریزی های خود مدنظر داشته باشند گفت: برابر با حجم بالای استقبال زائران، باید اقدامات کاربردی را برای خدمت رسانی به زائران در دستور کار قرار داد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص جاده ها از مسئولان راه و شهرسازی انتظار داریم تلاش کنند حتما پل "سابله" در مسیر سوسنگرد به بستان را احداث کنند.

وی یادآورشد: جداسازی جاده، خط کشی و روشنایی جاده های مختلف از جمله جاده های عبدالخان، طریق الحسین و مسیر اهواز به خرمشهر در حوزه مسیرهای زمینی باید مورد توجه قرار گیرد تا تردد زائران ایمن و بدون مشکل انجام شود.

حسینی محراب با سلامت همه زائران را از اولویت ستاد اربعین استان خوزستان عنوان کرد و گفت: نصب علائم جاده ای به‌خصوص در حوزه نقاط حادثه خیز استان ضروری است.

حسینی محراب اظهار داشت: برای موضوع صرافی ها اطلاع رسانی لازم انجام شود تا زائران ترجیحا از شهر مبدا خود نسبت به خرید ارز اقدام کنند هرچند در استان نیز موظفیم تمهیدات لازم را انجام دهیم.

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به حضور خود در مراسم یوم العباس در شهرستان دشت آزادگان اشاره کرد و گفت: عزاداران در گرمای شدید هوا در این مراسم، مشارکت باشکوهی داشتند؛ امیدواریم روز یوم العباس به عنوان یک روز بزرگ در تقویم ثبت شود تا دین خود را به این یار وفادار امام حسین (ع) ادا کنیم.

بر اساس این گزارش، ساماندهی پارکینگ ها و جلوگیری از ایجاد ترافیک، مدیریت واحد و جلوگیری از ایجاد ماندگاری زائران در مرزها، تداوم برقراری روابط تجاری و کاهش زمان بسته شدن مسیر تجاری و ساماندهی مواکب از دیگر موضوعات بررسی شده در ستاد اربعین حسینی استان خوزستان بود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار