مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان از راه‌اندازی کارگاه آموزش فناوری هوایی در هفته دولت خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی فناوری هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی با هدف آموزش صنایع کم‌آب‌بر و آموزش استاندارد‌های آموزش فناوری هوایی در استان همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 01 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایسنا،وهب مختاران سه‌شنبه ۱۰ مرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اشتغال این افراد تضمین شده است، افزود: این کارگاه آموزش سازنده هواپیماهای مدل قابل پرواز است که فاز اول آن در هفته دولت به بهره‌برداری می ‎رسد و بعد از آن آموزش تربیت مهماندار هواپیما در ذیل این آموزش ها قرار خواهد گرفت.

وی از آموزش بیش از ۴۳ هزار نفر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۷ هزار و ۴۶۸ نفر در دو بخش دولتی و خصوصی آموزش داده شده است که از این تعداد، ۶۲۱۸ نفر در بخش خصوصی و ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در بخش دولتی آموزش دیده‌اند.

مختاران با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به همدان ۱۲۴ میلیارد تومان برای ساخت مراکز فنی‌وحرفه‌ای درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: تاکنون کمتر از ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که باعث رونق تجهیزاتی و بهبود شرایط کارگاهی ما شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است کیفیت کارگاه‌ها را افزایش دهیم، تصریح کرد: تلاش داریم براساس کیفیت‌های رقابتی استان و فرصت‌هایی که در فضای کسب و کار استان وجود دارد، نیرو تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۵۰ مربی به ۱۹ گروه هدف آموزش می‌دهند، افزود: در سال گذشته سهم اشتغال فنی‌وحرفه‌ای در سامانه رصد ۲۱۸ درصد بوده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره ورود افراد آموزش دیده در فنی و حرفه‌ای به بازار کار، یادآور شد: فنی و حرفه‌ای در زمان ورود کارآموزان مشاوره و بعد از آموزش نیز پیگیری را دنبال می‌کند به طوریکه مربیانی که با کارآموزان خود برای ورود به فضای کسب و کار ارتباط بیشتری دارند، رتبه بالاتری خواهند داشت.

مختاران با تأکید بر اینکه هدف فنی و حرفه‌ای صرفاً آموزش نیست بلکه ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: اکثر اشتغالی که توسط دستگاه‌های دیگر ایجاد می‌شود براساس گواهینامه‌هایی فنی و حرفه‌ایست، به طوریکه اشتغالی که توسط کمیته امداد، بهزیستی و صنایع ساختمانی ایجاد می‌شود، از طریق گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای بوده است.

وی با اشاره به ایجاد مرکز TMC در دانشگاه‌های استان، ادامه داد: همچنین ۶۸۰ مجوز واحد پذیرنده محیط کار واقعی در استان همدان صادر شده تا کارآموزان به‌صورت واقعی در محیط کار حضور یابند و از تجهیزات به روز کارگاه‌های بخش خصوصی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار