نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس بیان کرد: از فعالیت‌های مهم پیمان شانگهای پایان بخشیدن به سلطه دلار است. برخی از کشورهای آفریقایی نیز خواستار پیوستن به این موضوع بوده و علاقمند به حذف دلار در معاملات تجاری خود هستند.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 06 August 2023

از فعالیت‌های مهم پیمان شانگهای پایان بخشیدن به سلطه دلار است

به گزارش «تابناک البرز» علی حدادی در یادواره شهدای روستای پراچان طالقان البرز که با فرماندار و مردم وخانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، درخصوص ایثار ماندگار گفت: ایثار و شهادت رزمندگان ما در دفاع مقدس قابل مقایسه با دیگر جنگ‌ها و حتی معیارهای امروز نیست، بنابراین در حوزه فرهنگ و دفاع مقدس مولفان و ناشران باید به تبعیت از رزمندگان آن روز، گام‌ها را محکم‌تر و بلندتر بردارند.

حدادی  افزود: دفاع مقدس به همه اقشار و اقوام جامعه بر می‌گردد و هر کجای کشور پرچمی را به افتخار شهیدی بالا برده‌اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت دفاع مقدس است.

وی در ادامه در خصوص موضوع اقدامات امید بخش گفت: هدف اصلی پیمان شانگهای بعد از تأسیس آن، ایجاد یک نظم نوین جهانی مبتنی بر چند جانبه‌گرایی برای مقابله با یک جانبه‌گرایی آمریکا و کشورهای متحد آن است.

حدادی در خصوص حذف دلار گفت: از فعالیت‌های مهم پیمان شانگهای پایان بخشیدن به سلطه دلار است. افزایش تعاملات اقتصادی منطقه‌ای میان اعضا و نیز در مقیاسی بالاتر و جهانی تبدیل به یک مطالبه بسیار گسترده شده است لذا برخی از کشورهای آفریقایی نیز خواستار پیوستن به این موضوع بوده و علاقمند به حذف دلار در معاملات تجاری خود هستند.

وی در ادامه افزود: بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم را امید بخش دانست و بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.

روستای پراچان از توابع بخش بالا طالقان است که 27 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار