مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: طی چهار ماه گذشته ۹۴۰ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد مصرف داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 07 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: اسدالله طاهری دوشنبه ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ۹۴۰ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد مصرف داشته‌ایم.

او ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیش از ٧٧٢ میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده که ١٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، شهرستان فیروزآباد بیشترین مصرف بنزین با رشد مصرف با ٣٧ درصدی و سپس شهرستان آباده نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشته‌اند.

طاهری خاطرنشان کرد: تامین سوخت هواپیماها در چهار فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم را بر عهده داریم که طی چهارماه گذشته، معادل دو میلیون لیتر فرآورده سوخت به هواپیماها داده شده است که کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

او اضافه کرد: در بخش گاز مایع و گازهای سلیندری نیز با تکلیف توزیع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که طی چهار ماه گذشته ٣٧ هزار و ٢٠٠ تن توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: چهار نیروگاه بزرگ شامل سیکل ترکیبی و حافظ در شیراز، یک نیروگاه در جهرم و یکی در کازرون داریم که سوخت دوم آنها به میزان ٢١١ میلیون لیتر تامین شده است.

طاهری از تسریع در روند صدور کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: در کمترین زمان ممکن کارت‌های صادر شده به مقاصد مورد نظر ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس به طراحی سامانه‌ای برای جا ماندن کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: این سامانه در بستر اینترنت طراحی شده و آخرین تاریخ سوخت گیری و محل کارت را نشان می‌دهد.

طاهری ادامه داد: مجلس تکلیفی به دولت داده و آن را موظف کرده که تا پایان شهریورماه بیش از ٩٠ درصد سوخت‌گیری‌ها با کارت شخصی افراد باشد و در حال حاضر هم بسیاری از هم استانی‌ها تقاضای کارت آزاد دارند.

او خاطرنشان کرد: اخیرا تمهیدی برای سوخت‌گیری موتورسیکلت‌ها در جایگاه‌ها نیز اتخاذ شده که به زودی کارت آن فعال شده و در چرخه سوخت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه همچنان تعداد زیادی از کارت‌های صادر شده در باجه‌های معطله اداره پست باقی مانده، از هم استانی‌ها خواست برای دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.

طاهری عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۶ جایگاه پمپ بنزین که مقام اول را در کشور در این باره داریم.طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۴ جایگاه دیگر در دست اجراست که تعدادی از آنها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او در همچنین با تاکید بر مسئولان بلند پایه وزارت نفت اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارند، تصریح کرد: دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی ندارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اظهار کرد: بیش از ٥٢ درصد از افراد همچنان از کارت جایگاه‌ها علی‌رغم تکلیف دولت مبنی بر کارت‌های آزاد شخضی استفاده می‌کنند.

برچسب ها: افزایش ، مصرف بنزین ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار