تابناک هرمزگان- معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از آغاز اجرای طرح مدیریت دانش در این شرکت خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های مدیریت دانش و ایجاد گنجینه ارشمند دانشی در ۸ فاز اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 14 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//«مسعود پاکزاد» معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، مدیریت دانش را مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و ابزارها در راستای مدیریت و به اشتراک‌گذاری دانش در یک سازمان خواند و گفت: مدیریت دانش به‌عنوان فرآیندی در نظر گرفته می‌شود که چرخه دانش یعنی خلق، اشتراک‌گذاری و استفاده مؤثر از دانش را تقویت می‌کند و ما پس از بررسی های ابتدایی در خردادماه امسال با محوریت تبیین اهداف، ضرورت و الزامات مدیریت دانش نشستی را با مشاور این پروژه برگزار کردیم و به صورت رسمی کار خود را آغاز کردیم.

 
وی در خصوص اهمیت اجرایی شدن این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز بیان داشت: این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های مدیریت دانش اجرایی می‌شود و گروه مشاور در این پروژه‌ی ۱۲ ماهه در ۸ فاز اجرایی اقدام به پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش خواهد کرد.
 
معاون منابع انسانی و امور اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: توانمندسازی سفیران دانش و استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی برای اجرای تکنیک‌ها و ابزارهای پروژه در راستای ایجاد گنجینه‌ی ارزشمند دانشی یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه خواهد بود.
 
وی در ادامه لازمه استمرار فعالیت‌های مدیریت دانش در سازمان را ایجاد ساختار پشتیبان و مناسب مدیریت دانش، تبیین نقش‌ها و شرح وظایف خواند و تصریح کرد: انتخاب سفیران دانش یکی از مهمترین ارکان این ساختار بود چرا که نمایندگان دانش واحدهای سازمانی، نقش بسیار مهمی در انتشار پیام‌ها و فعالیت‌های مدیریت دانش ایفا می‌کنند و در واقع این افراد به عنوان بازوی همراه، مکمل تیم اجرایی مدیریت دانش خواهند بود.
 
پاکزاد همچنین از اجرای اولین گام از پروژه پیاده‌سازی مدیریت دانش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد و گفت: در این مرحله با هدف آشنایی تیم مشاور با سازمان و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، جلسات مصاحبه ارزیابی بلوغ منتخبی از مدیران و کارشناسان شرکت برگزار شد.
 
وی در پایان تشریح کرد: در این فرایند پرسشنامه‌های ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در بین کارکنان توزیع، جمع‌آوری و تحلیل شد که از نتایج این فاز از پروژه در گام‌های بعدی و برای تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش و برنامه های عملیاتی استفاده خواهد شد.
انتهای پیام//
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار