مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) که از ساعت ۹ صبح چهارشنبه آغاز شد دارای یک کلیدواژه مشترک میان تمام مردم حاضر در این مراسم بود و آن هم برخورد قانونی و سخت قوه قضائیه با عامل یا عوامل این حادثه تروریستی است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 16 August 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: علیرضا پرنیان: شامگاه یکشنبه ۲۲ مردادماه تروریست‌ها بار دیگر در یک حرکت دد منشانه یک عملیات تروریستی را در حرم شاهچراغ انجام دادند.

بعد از گذشت چند ساعت و انتشار خبرهای تکمیلی از حادثه، شهدا و مجروحان، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) مملو از مردمی شد که با سردادن شعارهایی در محکومیت این حادثه تروریستی خواستار برخورد با مسببان این حادثه شدند.

با اعلام شهادت دو تن از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) فضای حقیقی و مجازی جامعه مملو از یک مطالبه مشترک میان آحاد مختلف مردم شد و آن هم رسیدگی به پرونده این حادثه تروریستی در کوتاه‌ترین زمان بود.

روز موعود فرا رسید

روز موعود، روز دیدار مردم فارس و شهدایی بود که برای حفظ جان زوار و تأمین امنیت مجاوران حرم احمد ابن موسی الکاظم (ع) از جان خود گذشتند تا حرم امن شاه‌چراغ (ع) برای دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) همیشه امن بماند.

سه روز از حادثه شامگاه یکشنبه در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) گذشته و قرار مشترک تمام مردم فارس در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه میدانی است که به نام «شهدا» مزین شده است و این خیابان اولین گام برای حرکت به سمت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) است.

آحاد مختلف مردم از سراسر استان فارس از آباده، لامرد، اقلید، لار، کازرون، بیضا، خرمبید، سرچهان و سایر مناطق استان خود را به میدان شهدا رسانده تا در مراسم تشییع دو تن از شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضور پرشوری داشته باشند.

با نگاهی به جمعیت درخواهیم یافت که تفاوت سنی مسن‌ترین افراد حاضر در این مراسم با جوانان به بیش از شش دهه می‌رسد که از این اتفاق می‌توان این موضوع را نتیجه گرفت که فرقی نمی‌کند متولد چه سالی باشی وقتی موضوع حمایت از دین، وطن و غیرت است تفاوت‌ها رنگ‌باخته و همه آحاد مردم فارغ از نگاه‌های متداول، شانه‌به‌شانه هم بر علیه دشمنان ایستادگی می‌کنند.

جوان‌های دهه نودی هم این روزها با افزایش سن دیگر آن کودکان دیروز نبوده و اکنون کم‌کم تبدیل به سربازان آینده‌ساز وطن شده که در تلاش‌اند تا در جامعه نقش‌آفرین باشند و نشان دهند در مواقع حساس دشمن‌شناس هستند و حاضر نیستند به امنیت کشور خدشه‌ای وارد شود.

خواست مردم؛ اجابت مسئولان

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) که از ساعت ۹ صبح چهارشنبه آغاز شد دارای یک کلیدواژه مشترک میان تمام مردم حاضر در این مراسم بود و آن هم برخورد قانونی و سخت قوه قضائیه با عامل یا عوامل این حادثه تروریستی است.

مدیران ارشد فارس نیز با حضور در صف مردم عزادار استان فارس به آنان وعده دادند که در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رسیدگی به این پرونده اقدام خواهد شد.

شامگاه سه‌شنبه‌شب نیز معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود که بیش از ۱۱ مظنون که احتمال همکاری آنان در این حادثه تروریستی می‌رفت شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی اضافه کرد: عامل این حادثه تروریستی در اختیار نیروهای امنیتی است و مراحل بازپرسی از این فرد در حال انجام است البته پس از پایان‌یافتن این مرحله نسبت به بررسی پرونده این شخص و سایر همکارانش در دادگستری فارس اقدام خواهد شد.

در حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) که شامگاه یکشنبه ۲۲ مردادماه اتفاق افتاد «غلام‌عباس عباسی و محمد جهانگیری» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و هفت نفر دیگر نیز در این حادثه مصدوم شدند.

به گفته فرمانده سپاه فجر فارس عامل این حادثه تروریستی یک ماه در استان فارس و شهر شیراز در قالب پوشش‌های مختلف زندگی کرده و شامگاه یکشنبه این حادثه تروریستی را رقم زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار