سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: درآمد پایدار برای مراکز و کانون‌های فرهنگی تنها در قالب شبکه‌سازی امکانپذیر است.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 19 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، حسام رسولی پیش از ظهر شنبه در نشست هم اندیشی با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان اینکه شبکه سازی مهمترین راه حل برای برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی است، اظهار کرد: امروزه فعال‌ترین و اثرگذارترین جریانات فرهنگی در جهان را مجموعه‌هایی ایجاد می‌کنند که موفق به ایجاد شبکه‌های کیفی و کارآمد از نخبگان و فعالان فرهنگی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌ها متصل به یکدیگر با محصولات متفاوت هستند که در صورتی این شبکه‌ها موفق خواهند شد و از لحاظ فرهنگی موفق و از نظر اقتصادی به پایداری خواهند رسید که هم‌افزایی داشته باشند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به محدودیت مالی در فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: درآمد پایدار برای مراکز وکانون‌ها در قالب شبکه‌سازی امکانپذیر است.

در ادامه این نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز از فعالیت نزدیک به ۶۰۰ کانون مساجد در این استان خبر داد و اظهار کرد: ۶۰ درصد این کانون‌ها در روستا‌ها و ۴۰ درصد در شهر‌ها قرار دارند.

مصطفی آمون با اعلام اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، نهادی انقلابی است که احیای کارکرد‌های مساجد را در اولویت کاری خود دارد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کنند در کنار برنامه‌های عبادی، در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و تبلیغی برگزار کنند.

وی افزود: ایام اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، مهارتی، هنری و ورزشی است و باید نسبت به جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد تلاش بیشتری صورت گیرد.

آمون دغدغه اصلی این نهاد انقلابی را تحقق درآمد پایدار برای کانون‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم آماده همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه آموزش‌های مهارتی برای اعضای کانون‌ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار