امام جمعه بخش مرکزی یزد خواستار شد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سیره، روش و منش شهیدان خبرنگار از دست اندرکاران دومین یادواره شهدای رسانه استان خواست: فداکاری‌ها، الگوها و ارزش‌های رفتاری و گفتاری شهدای خبرنگار را برای جامعه تبیین کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 20 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه خبر، تحلیل و نشر مجموعه اطلاعات موثر در جامعه به مانند هوای تنفسی است که برای جامعه ضرورت دارد اظهار کرد:

انسان‌ها ذاتاً به دنبال خبر هستند و باید از کسانی این اخبار را دریافت کنند که خبرنگاران با اخلاق و امانت‌دار باشند.

آیت الله مدرسی افزود: در صدر اسلام نیز راویان خبر و خبرنگارانی وجود داشته‌اند و اگر آنها نبودند بسیاری از این گزارشات تاریخ اسلام به دست ما نمی‌رسید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: جریانات عاشورا و واقعه کربلا نیز توسط خبرنگاران و روایتگران به ما منتقل شده است که اغلب آنها به اصطلاح خبرنگاران بی‌ مرز بودند.

وی با گرامیدا‌شت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای رسانه کشور و استان و شهید صارمی از دست اندرکاران دومین یادواره شهدای رسانه استان خواست تا سیره و منش شهیدان خبرنگار را برای جامعه خبرنگاری و مردم به درستی تبیین کنند.

آیت الله مدرسی به ۶ شاخص برجسته و الگوی خبرنگاری اشاره و تصریح کرد: فهم و درک دقیق از خبر و اوضاع اطراف آن ، ضبط و انتقال صحیح خبر، امانت‌داری، شجاعت نقل خبر، بصیرت در تهیه خبر و تحلیل جامع خبر و پرهیز از گزارشگری صرف از جمله صفات یک خبرنگار حرفه‌ای و الگو در جامعه می‌باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه شهادت علاوه بر جنبه دینی و مذهبی ای که دارد یک ارزش انسانی و نوعی فداکاری ارزشمند است، گفت: اگر صفات برجسته خبرنگاران شهید که هر یک می‌توانند الگویی برای جامعه باشند به درستی روشن و تبیین شود آن اثر واقعی خود را خواهد گذاشت و مردم سیره و روش زندگی شهیدان را سرلوحه و سبک زندگی خود قرار خواهند داد.

گفتنی است دومین یادواره شهدای رسانه استان در سه‌شنبه شب ۳۱ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) و به همت بسیج رسانه یزد برگزار می‌شود و در این یادواره از ۱۳ خانواده شهدای رسانه تجلیل می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار