کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با معرفی برترین‌ شاعران و آثار به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 21 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در  در آیین اختتامیه این کنگره با بیان اینکه جشنواره شعر عاشورایی که‌ در این شهرستان به صورت منطقه‌ای و استانی سابقه‌ای ۱۷ ساله دارد، افزود: با توجه به استقبال شاعران، این جشنواره از سال گذشته به صورت کنگره ملی مورد توجه قرار گرفت.

حسین محمودی فر اضافه کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ و ایثار و شهادت، تکریم از مقام شامخ امام حسین(ع) و یاران وی، توجه به نقش ادبیات در توسعه دین و مذهب تشیع، گردهمایی شاعران عاشورایی کشور و ارتقای سطح کیفی شعر آیینی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در ۲ بخش اصلی (اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا) و در بخش ویژه (اشعار مرتبط با بصیرت و ولایت‌پذیری با محوریت شهدای امنیت) آثار خود را پذیرش کرده است یادآور شد: در مدت فراخوان، یک‌هزار و ۲۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری توسط شاعران آیینی کشور شامل احمد حسین پور علوی، رضا اسماعیلی و مهدی طباطبایی هشت اثر به عنوان برترین هر ۲ بخش انتخاب شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: شعر عاشورایی، همزاد عاشوراست و هنر امام حسین(ع) در نثار جان اهل بیت(ع)، رمز ماندگاری نهضت سیدالشهدا در واقعه‌ی کربلا است.


نظری با تاکید بر لزوم الگوگیری از سیره سید و سالار شهیدان افزود: امام حسین علیه السلام به ما یاد داد مرگ با عزت با فضیلت‌تر از زندگی با ذلت است و شهدای عزیز نظیر سردار شهید سلیمانیهم این شعار سید و سالار شهیدان را سرلوحه خویش قرار داده و مانند سیدالشهدا جان خویش را برای عزت اسلام از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار