معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با صدور پیامی فرارسیدن یکم شهریور روز پزشک را به جامعه پزشکی استان تبریک گفت.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 23 August 2023

متن پیام بدین شرح است‌‌‌؛

بسم الله الرحمن الرحیم

يا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفاءٌ

پزشک، طبیب و دردشناس و درمان شناس و عطوف و حنین نسبت به انسانهاست "امام خامنه ای مدظله‌العالی"

پزشکان از دیرباز مامن و پناه آلام مردم بوده و شریک درد و رنج افراد جامعه اند الحق که این غیور مردان و شیرزنان ضامن سلامت جامعه، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه الطاف الهی التیام می بخشند

کیست که نداند پزشک و جامعه پزشکی از معدود اقشاری ست که فارغ از همه قید و بندهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و رنگ و زبان و دین و قومیت، خود را موظف به خدمت دانسته و همه هست و نیست و دار و ندار خود را در مسیر انجام وظیفه انسانی خویش بر طبق اخلاص می نهد.

 نماد برجسته و الگوی بارز چنین حکیمان و اندیشوران دلسوز و عالمان فرزانه در تاریخ پر فروغ این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که به دلیل ارتباط وی با خدا و مکتب وحی، نور حکمت الهی در دل او درخشید و به حکیم الهی تبدیل شد.

 اینجانب فرارسیدن یکم شهریورماه، زاد روز حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکان پر تلاش و فهیم استان یزد تبریک عرض نموده و سلامتی و توفیق روز افزون همگان را از درگاه ایزد متعال مسئلت می نمایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار