مدیرکل تعاون روستایی فارس از خرید توافقی ۱۰۰هزارتن از گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در استان تاکنون خبر داد و گفت: فرآیند خرید توافقی محصولات زراعی برای حمایت از تولیدکنندگان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 25 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه خرید توافقی محصولات زراعی و باغی در بخش کشاورزی با هدف ایجاد تعادل و تنظیم بازار انجام می‌شود، ادامه داد: این اقدام تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح توان کشاورزان و معیشت آن‌ها در پی خواهد داشت که تلاش داریم از طریق عوامل گوناگون با این قشر زحمتکش تولیدکننده همکاری مناسبی داشته باشیم.
موسوی با اشاره به اهمیت بکارگیری مشارکت‌های بخش تعاونی و خصوصی در این برنامه ملی تأکید کرد و افزود: در زمان حاضر خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از چند هفته پیش در شهرستان‌های فارس با همکاری اتحادیه باغبانی کشور و کارخانجات فعال در حوزه صنایع تبدیلی آغاز شده که تاکنون حدود ۱۰۰هزار تن از محصولات تولیدی با قیمت بالاتر از بازار خرید توافقی انجام گرفته است و این فرآیند تا پایان برداشت ادامه خواهد داشت.
مدیر کل تعاون روستایی فارس گفت: استان از نظر تعداد کارخانجات فرآوری گوجه فارس دارای وضعیت مطلوبی است، اما این کارخانجات در همه شهرستان‌های تولیدکننده ایجاد نشده‌اند و توازن لازم در توسعه کارخانجات را نداریم.
وی ادامه داد: کارخانجاتی که مجهز به خط اسپتیک هستند بسیار محدود بوده و متأسفانه این کارخانجات از ارزش افزوده اسپتیک بهره‌ای در بازار‌های صادراتی نمی‌برند و بالطبع کشاورزان هم بطور غیرمستقیم بهره‌ای نخواهند برد لذا توسعه خط اسپتیک در صنایع فرآوری گوجه از اولویت‌های استان باید قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار