به مناسبت هفته دولت نشست خبری صورت گرفت:
تابناک-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان گفت :اجرای پروژه FTTX در شهرهای کیش و‌ بندرچارک صددرصد انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 29 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان، احد قویدل فرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان با تبریک هفته دولت و روز خبرنگار در نشست خبری ،اظهار داشت : شرکت پیشگامان با دریافت پروانه ، یکی از اپراتور‌های ارائه دهنده پهنای باند است که دارای مجوز fcp از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارای زیرساخت بسیار قوی می‌باشد.

وی گفت:شرکت پیشگامان در استان های هرمزگان ،یزد و خوزستان فعال واین برنامه را پوشش می دهد وبا استفاده از پروانه صادره از دولت از حق السهم دولت در بخش اجرایی ریسک‌ پروژه را کاهش داده و ضمانت اجرایی پروژه را بالا برده است و اگر طبق قراردادبه تعهدات و خدمات پروژه را انجام ندهد با اعمال نظر و اجرای جرایم‌ توسط سازمان تنظیم مقررات انجام خواهد گرفت.
قویدل فرد بیان کرد: شرکت مخابرات استان هرمزگان در گذشته طرح FTTX در برنامه داشته و پروژه ای بنام نجما در حال فعالیت است و با شرکت پیشگامان در حال همکاری هستند و سرعت اینترنت پر بستر FTTX شصت برابرخواهد شد .
این مقام‌ مسئول عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه اجرایی پروژه FTTX با همکاری شهرداری ها برای ۹شهر امضا شده است که شامل کیش،بندرچارک،بندر کنگ، بندرعباس ،بندرلنگه،میناب،جاسک ،سیریک و بشاگرد می باشد و دو شهر کیش و بندرچارک بعنوان پایلوت اجرای طرحFTTX صددرصد انجام شده است.

اجرای پروژه FTTXشهر کیش و بندر چارک/اجرای پروژه GNAF در ۱۵شهرستان/افزایش ۱۵دفترICT روستایی و ۱۱دفتر پیشخوان دولت در سال جاری/۷۴دستگاه اجرایی هرمزگان در شاخص شفافیت عمومی ارزیابی شدند
قویدل فرد خاطر نشان کرد: عملیات عمرانی در میناب ،بندرلنگه و بندر کنگ آغاز شده است و نه کیلومتر عملیات حفاری در بندرلنگه و کنگ انجام شده و در شهرستان میناب حدود هفت و نیم کیلومتر در حال اجراست که اجرای این فاز مرکزی و اصلی پروژه است .
مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات هرمزگان ذکر کرد:هدف گذاری پروژه پوشش هشتاددرصدی خانوارهای استان به میزان ۳۲۰هزار خانوار ،تاکنون۱۴هزار نفر معادل شش درصد تحت پوشش قرار گرفته اند.

قویدل فرد تاکید کرد: برای آغاز پروژه ده کیلومتر در شهر بندرعباس در نظر گرفته شده است ۳۶۰کیلومتر حفاری و ۳۶۰کیلومتر هوایی که مجموعا ۷۲۰کیلومتر می شوداین شبکه در حال توسعه است و با ثبت نام شهروندان ،هم در لایه توسعه و هم در لایه پشتیبانی اشتغال زایی خواهد کرد.
قویدل خبر داد:فیبر نوری توسط شرکت پیشگامان جایگزین شرکت ایرانسل در هرمزگان توسط وزیر مخابرات و ارتباطات رادیویی مجوز گرفته اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به لزوم اجرای عدالت ارتباطی و رفع تبعیض و شکاف ارتباطی در روستاهای استان هرمزگان ،تصریح کرد :اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت ارتباطی و توسعه ارتباطات در استان به کار گرفته، تا دسترسی شهروندان هر چه سریعتر به خدماتی که در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می شود ، فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: توسعه دولت الکترونیک از طریق پنجره دولتی می توانند شهروندان خدمات اجرایی را از این درگاه بهره مند شوند شهرداری بندرعباس سه هفته گذشته به درگاه ملی متصل شد و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بعنوان پنجم دانشگاه کشور به این درگاه متصل شدند.امیدواریم الکترونیکی نمودن خدمات دولتی توسط شهرداری بندرعباس سریعا تا پایان سال انجام گردد.
قویدل فرد اعلام کرد :اجرای پروژهGNAF بهنگام سازی کدپستی در ۱۵شهر استان هرمزگان درشهرستانهای بندرعباس،بندرلنگه،بندرخمیر،قشم،میناب،بشاگرد،رودان بستک، و جاسک با ۴۳۰۲۷ثیت رکورد شده شهری و ۱۷۶۶۱ رکورد روستایی در شهرستان های بندرعباس ،بندرلنگه ،بستک،بشاگرد ثبت شده است.
وی اظهار داشت: دفاتر پستی در مراکز شهرها در مدت کرونا توسعه پیدا کردو‌تعداد دفاتر پیشخوان دولت همکنون ۱۵۹ و سال گذشته ۱۴۸ ، تعداد ۱۱ دفتر افزایش یافته و تعداد دفاتر ICT همکنون ۸۵، سال گذشته۷۰ تعداد۱۵ دفتر روستایی افزایش یافته است.
وی گفت: نخستین بار ۷۲سایت مخابراتی از ۹۶روستا احداث وارتقا و به شبکه ملی اپراتور سیار متصل شدند.
احد قویدل فرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد: در جشنواره شهید رجایی برای نخستین بار شاخص شفافیت عمومی دستگاه های استان از ۷۴دستگاه ارزیابی توسط ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان انجام داد.
وی اذهان داشت: حوزه دیجیتال در برنامه هفتم دولت سیزدهم در اقتصاد دیجیتال به پانزده درصد محقق شود و در اقتصاد دیجیتال سه لایه داریم که لایه اول لایه های زیرساخت ها،شبکه ها و لایه دوم کسب و کارهایی که خوب این هسته شکل گرفته اند و‌ لایه سوم که لایه بسیار مهم با حضور اینترنت در کسب و کارهایی را ارتقا می دهد. برای رسیدن به سهم پانزده درصد وپیشرفت باید در مرحله اول حوزه آموزشی دیجیتال را پویا و اقداماتی را انجام شده که با همکاری معاون استاندار هرمزگان در حال انجام است که با انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری و سازمان نصر هرمزگان در نظر گرفته شده است.
قویدل فرد در پایان گفت:در حوزه اقتصاد دیجیتال می توانیم با حوزه گردشگری در هرمزگان توسعه و گسترش بدهیم و موافقت نامه راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در فضای ۵۰۰متری اخذ نمودیم.
انتهای پیام//عکس جمیله دبیری نیا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار