دبیر تخصصی نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه ۷ اثر در بخش انفرادی و ۱۴ اثر در بخش گروهی در این رویداد هنری از شانزدهم ماه جاری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، گفت: ۲۱ اثر در تماشاخانه شمس، تماشاخانه ترنج، محوطه گلشن و پارک محوطه تماشاخانه ترنج اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 05 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، جمشید داورپناه دبیر تخصصی نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه ۷ اثر در بخش انفرادی و ۱۴ اثر در بخش گروهی در این رویداد هنری از شانزدهم ماه جاری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اظهارکرد: ۲۱ اثر در تماشاخانه شمس، تماشاخانه ترنج، محوطه گلشن و پارک محوطه تماشاخانه ترنج اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نخستین روز از سوگواره ۶ اجرا انفرادی و گروهی در ساعت‌های ۹ و ۳۰دقیقه، ۱۲، ۱۲ و ۳۰ دقیقه، ۱۶، ۱۶ و ۳۰ دقیقه و ۱۸ خواهیم داشت، گفت: مجلس حربن ریاحی به سرپرستی قنبر علی سلطانی از بجنورد، احمد توکلی از بجنورد، مجلس شاه چراغ به سرپرستی فهندژ از شیراز، الله یار سلیمانی از بجنورد، مجلس عبدالله عفیف به سرپرستی پارساپور و مجلس مرغ خونین بال به سرپرستی خسروان از تهران اجرا‌های در نظر گرفته شده برای نخستین روز از سوگواره است.

دبیر تخصصی نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی افزود: مجلس حربن ریاحی به سرپرستی بیاتی از اراک، اجرای محمد مهدی نقابی از خراسان رضوی، مجلس خرابه شام به سرپرستی کسکنی، اجرای محمد مشایی از تهران، مجلس مخلب و قنبر به سرپرستی فرخنده از شیروان و مجلس حضرت موسی بن جعفر (ع) به سرپرستی حدادی از اصفهان از برنامه‌های روز دوم این رویداد هنری است.

وی اضافه کرد: در سومین روز از سوگواره در نوبت صبح و در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه، تماشاخانه شمس میزبان مجلس شهادت امام رضا (ع) به سرپرستی کرمانی از قم خواهد بود و اسماعیل مجللی از شیراز در پارک محوطه تماشاخانه ترنج و در سئانس ۱۲ برای علاقه‌مندان اولیا خوانی می‌کند و شاه حسینی از اراک مجلس حمزه سید الشهدا را در تماشاخانه ترنج در سئانس ۱۲:۳۰ روایت خواهد کرد.

داورپناه خاطرنشان کرد: در چهارمین و آخرین روز نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، مجلس عابث و شوذب به سرپرستی ابراهیم جعفری از بجنورد درسئانس ۹:۳۰ اجرا می‌شود و هادی عامری از شاهرود، و شهری از سمنان با اجرای مجلس حدیث شریف کساء در ۲ سئانس ۱۲ و ۱۲:۳۰ در پارک محوطه تماشاخانه ترنج به اجرای هنر تعزیه خواهند پرداخت.

وی برگزاری ۲ کارگاه آموزشی شامل تحلیل شخصیت و نقش آفرینی در تعزیه با حضور استاد داوود فتعلی بیگی، رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایرانیان و کارگاه آسیب شناسی موسیقی تعزیه با حضور علی عزیزی عضو انجمن تعزیه ایرانیان در دومین روز از سوگواره در سالن آمفی تئاتر دانشگاه دولتی را از برنامه‌های در نظر گرفته شده در دل سوگواره عنوان کرد.

دبیر تخصصی نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی یادآور شد: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، از شانزدهم ماه جاری تا نوزدهم در خراسان‌شمالی در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا برگزار می‌شود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار