مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: تعداد قابل توجهی از پزشکان دندانپزشک زیر بار انعقاد قرارداد با مراکز جمع‌آوری پسماند در راستای مدیریت پسماند نمی‌روند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 05 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا یافتیان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن زباله تولید و در دفن‌گاه‌ها دفن می‌شود، اظهار داشت: این رقم مربوط به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی رقم بالای نیست ضمن اینکه زباله‌های تولیدی در مراکز بهداشتی نیازمند بی‌خطر سازی هستند.

بیمارستان‌های زنجان به دستگاه‌های بی‌خطرساز تجهیز هستند

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بیمارستان‌های زنجان به دستگاه‌های بی‌خطرساز تجهیز هستند، گفت: برخی از کلینیک‌ها مجهز به این دستگاه نیستند که این کلینیک‌ها پسماند‌های خود را به مراکز مجاز انتقال و بی‌خطرسازی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر در این رابطه مشکل حادی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، پاراکلینیک‌ها و مراکز بهداشتی ندارد و در صورت تخلف حتما به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

پسماند مطب‌های خصوصی در زنجان مدیریت نمی‌شود

یافتیان با بیان اینکه چیزی که مورد تعجب است این است که متاسفانه پسماند برخی از مطب‌های خصوصی در زنجان مدیریت نمی‌شود، ادامه داد: جای تعجب است که برخی پزشکان ما که در زمره فرهیختگان این جامعه هستند و باید در پیش قراول حفظ محیط زیست باشند همکاری نمی‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از پزشکان دندانپزشک با مراکز مجازی که پسماند‌های عفونی را می‌پذیرند، زیر بار انعقاد قرارداد با این مراکز نمی‌روند، اظهار کرد: محیط زیست این موضوع را از طریق تذکر و نیز پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه پسماند دنبال می‌کند.

برخورد قهری با پزشکان متخلف

وی اضافه کرد: کارگروه پسماند به این نتیجه رسیده است که اگر برخی از پزشکان نخواهند مسوولیت اجتماعی خود بپذیرند و رعایت کنند، برخورد قهری با آن‌ها صورت بگیرد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: کارگروه پسماند تا آخر شهریورماه یک فرصتی به این دست از پزشکان داده است که با مراکز مجازی که پسماند‌های عفونی را می‌پذیرند عقد قرارداد کنند که در غیر این صورت در چهارچوب‌های قانون با این پزشکان برخورد خواهد شد.

سالانه ۱۰ هزار ۵۰۰ کیلو پسماند پزشکی در زنجان بی‌خطرسازی می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه ۱۶۵ هزار تن زباله تولیدی شهر زنجان در سایت زباله مهتر دفن می‌شود، اذعان داشت: سالانه ۱۰ هزار ۵۰۰ کیلو پسماند پزشکی بی‌خطر سازی نیز به شهرداری تحویل و در مهتر دفن می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار