صیانت از «حق کپی رایت»، صیانت از زحمات خبرنگارانی که در این راه مو سپید کرده و بسیاری از آنان برای پاسداشت حقیقت، متحمل خسارات گوناگونی شده‌اند. بر نهادهای صنفی نظیر اداره ارشاد و خانه مطبوعات واجب است، برای یک بارهم که شده در خصوص سرقت‌ مطالب چاره‌اندیشی کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 05 September 2023

به گزارش تابناک قم، پایگاه اطلاع رسانی قم‌نا نوشت: اگر خبرنگار باشید حتما می‌دانید که تهیه داده‌های تخصصی از منابع رسمی چه توانی را از شما می‌گیرد. باید با افراد مختلف سر و کله بزنید؛ وقت بگیرید؛ هماهنگ کنید؛ تازه شانس بیاورید مسئولی که گذر شما به او افتاده است؛ آن روز سر کیف باشد و جواب شما را به درستی بدهد!

در کنار این تصور کنید که دو روز برای ساخت یک طرح گرافیکی برای همین داده‌ها وقت گذاشته‌اید که یکی از دستاوردهای استان را به اطلاع عموم برسانید و درست زمانی که مطلب را منتشر می‌کنید و برای رفع خستگی یک نشستن طولانی پشت سیستم‌تان، دست‌هایتان با هدف حرکت کششی بالا می‌آورید؛ یک کانال پرمخاطب در کسری از دقیقه لوگوی رسانه و اسم شما را پاک و زحمتتان را به اسم خودش منتشر می‌کند! آن لحظه چه حالی به شما دست می‌دهد؟!

معضل فوق دغدغه بسیاری از خبرنگارانی است که همه روزه حاصل زحمات چندین ساعت و چندین روزه آنان توسط ادمین‌های کانال‌ها و صفحات خبری به سرقت می‌رود؛ تا جایی که برخی از این خبرنگاران _که رسالت شریفی که در پس آن هیچ منفعت مالی نیست_ چشم پوشیده و دغدغه‌های خود را از طریق دیگری دنبال می‌کنند.

برای همین صیانت از «حق کپی رایت»، صیانت از زحمات خبرنگارانی که در این راه مو سپید کرده و بسیاری از آنان برای پاسداشت حقیقت، متحمل خسارات گوناگونی شده‌اند.

نگارنده این سیاهه در عرصه خبر تاکنون مطالبه شخصی نداشته و اکنون نیز ندارد؛ با این حال بر نهادهای صنفی نظیر اداره ارشاد و خانه مطبوعات واجب است، برای یک بارهم که شده در خصوص سرقت‌ مطالب چاره‌اندیشی کنند؛ در غیر این صورت، این اداره و نهاد صنفی با اهمال و کم‌کاری خود، در اجحافی که به جامعه خبری می‌شود، شریک هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار